مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد

بازدید ۲۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر از استان مرکزی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از ثبت 20 هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان در تعطیلات عید فطر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۷۳۷۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در تعطیلات عید سعید فطر ظرفیت مراکز اقامتی استان به بیش از  ۲۲ هزار نفر رسید.

وی افزود: با آغاز موج جدید سفرها همزمان با عید سعید فطر از ۲۹ فروردین‌ ماه تا دوم اردیبهشت‌ ماه سال جاری بیش از ۲۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری ساکن شدند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: در این مدت ۱۶۶۵ نفر در هتل‌ها، ۴۱۹۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۳۱۲۵ نفر در مهمان‌پذیرها و ۲۶ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند همچنین بوم‌گردی‌های استان مرکزی پذیرای ۶۰۹ نفر، و خانه مسافرها پذیرای ۸۸ نفر بودند.

مرزبان افزود: ۱۹۷۵ نفر نیز در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی، هشت هزار و ۳۸۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی گزارش شده است.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده ۱۹۷ هزار  و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که جاذبه‌هایی مانند غار نخجیر،  آبگرم محلات و مسجد جامع ساوه بیشترین آمار بازدید مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه در این مدت ۱۳ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۶ واحد از تأسیسات گردشگری استان به دلیل ارائه خدمات مناسب به گردشگران تشویق شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار