خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:

تربیت دانشجوی متعهد، عالم و آگاه در دستور کار قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه تربیت دانشجوی متعهد، عالم و آگاه باید در دستور کار قرار گیرد از دانشگاه به عنوان قدرت نهادینه شده هر کشور یاد کرد.
کد خبر: ۹۵۰۸۱۲۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر شنبه در همایش علمی غرب کشور که به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس دانشگاه رازی با حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای سابق دانشگاه و مقامات کشوری و استانی، در تالار اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب دانشگاه‌ها نقش اساسی و مهمی داشته و مهمترین شعارهای انقلاب از دانشگاه‌ها سر داده شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به دنبال رونق بخشیدن به دانشگاه‌ها بود، افزود: در همین راستا امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها به نقش دانشگاه‌ها اشاره کرده و به تربیت بچه مسلمان در دانشگاه‌ها تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه علم را گنج و مغز این گنج را دانشگاه دانست و تصریح کرد: داشتن علم عاملی برای قدرتمند شدن است؛ اگر بخواهیم علم و آگاهی داشته باشیم و در عرصه قدرت وارد شویم باید متوجه باشیم دانشگاه‌ها مغز این علم و کسب قدرت هستند.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات کشور با پشتوانه فکری و علمی قابل حل خواهند بود، خاطرنشان کرد: این تفکر و آگاهی برای رفع مشکلات در بستر دانشگاه‌ها فراهم بوده اما باید توجه داشت که در این بستر باید دانشجویان متعهد و انقلابی تربیت کنیم.

وی ادامه داد: پیشبرد اهداف و راه گشایی مشکلات موجود زمانی رخ می‌دهد که فضای دانشگاه‌ها سالم سازی شده و دانشجوی متعهد، اخلاق مدار و توانمند تربیت شود.

امام جمعه کرمانشاه به تاکید بر اینکه دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند، عنوان کرد: امروز ایران کشوری قدرتمندی بوده که با کمک بصیرت و دانش به کشوری قدرتمند تبدیل شده و این مسیر قدرت با جدیت بیشتر باید دنبال شود.

آیت الله علما مطرح کرد: کاهش آگاهی و علم و بصیرت در جوانان و دانشجویان ما هدفی است که دشمن در پی آن بوده حال آنکه باید تلاش ما در جهت افزایش بیشتر این بصیرت و آگاهی در جوانان باشد.

وی در پایان اضافه کرد: ایستادگی در مقابل استعمار و استبداد تنها با وجود انسان آگاه و عالم امکان پذیر بوده و تربیت دانشجویان بصیر و آگاه از وظایف امروز ما خواهد بود.

ارسال نظرات