امام جمعه شهرستان مهریز:

جهاد، مقدس‌ترین فروع دین در راه خداست

حجت الاسلام محی الدینی: جهاد یعنی با فکر و منطق درست راهی را پیدا کردن و به آن راه ایمان داشتن است و در واقع جهاد یعنی خسته نشدن و یکی از مقدس‌ترین فروع دین جهاد در راه خداست.
کد خبر: ۹۵۰۸۶۸۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، حجت الاسلام محی‌الدینی امام جمعه شهرستان مهریز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج مهریز بیان داشت: واژه جهاد یعنی با فکر و منطق درست راهی را پیدا کردن و به آن راه ایمان داشتن است و در واقع جهاد یعنی خسته نشدن و یکی از مقدس‌ترین فروع دین جهاد در راه خداست.

وی با اشاره به حدیث حضرت علی (ع) بیان داشت: که جهاد اساس تقواست و تصریح نمود: اگر کسی اهل جهاد باشد به مرحله تقوا رسیده است.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی اظهار داشت: پوشیدن لباس ذلت ابتلاء به انواع مشکلات حقارت روحی و محرومیت از انصاف دیگران می‌تواند از عقوبت‌های ترک جهاد باشد.

وی در ادامه با اشاره به انواع جهاد افزود: یکی از انواع جهاد، جهاد صغیر است و از مصادیق آن مجاهدت علمی است که نمونه بارز آن استاد شهید مرتضی مطهری رحمةالله علیه است که در این زمینه بسیار کوشش نمود و آثار ارزشمند از خود برجای گذاشت.

محی الدینی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب زیربنای فکری و علمی خود را از استاد شهید مطهری می‌دانند که این می‌تواند مهر تأیید به ظرفیت علمی بسیار بالای این شهید بزرگوار باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از مربیان عقیدتی سیاسی برتر سپاه و بسیج و همچنین مربیان صالحین برتر حوزه‌های تحت امر ناحیه مقاومت بسیج با اهدای لوح تقدیر تجلیل گردید.

ارسال نظرات