خبرهای داغ:

پرورش کرم ابریشم در جلفا راهی برای اشتغال و افزایش درآمد

تبریز - مدیر جهاد کشاورزی جلفا گفت: پرورش کرم ابریشم در این شهرستان راهی برای اشتغال و افزایش درآمد است.
کد خبر: ۹۵۰۸۸۲۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

پرورش کرم ابریشم در جلفا راهی برای اشتغال و افزایش درآمد

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به تفاهم نامه مشترک با بنیاد برکت در زمینه برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن توسعه صنعت نوغانداری و تکمیل زنجیره تولید ابریشم در روستاهای حاشیه رودخانه ارس گفت: پرورش کرم ابریشم، با هدف اشتغالزایی، رفع محرومیت و افزایش تولید داخلی با شروع توزیع نهال توت و تخم نوغان بصورت رایگان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی در شهرستان جلفا آغاز شد.

وی از نوغانداری به عنوان ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال در منطقه یاد کرد و افزود: نهال توت و تخم نوغان دو نیاز اساسی صنعت نوغانداری است که به منظور حمایت از پرورش‌دهندگان کرم ابریشم ، توزیع 100 جعبه تخم نوغان، 5 هزار اصله نهال توت و 10 هزار سرشاخه توت انجام شد.

عباسی با پیش بینی تولید بیش از 4 هزار کیلوگرم پیله کرم ابریشم تر در دوره ۴۵ روزه اظهار کرد:  امیدواریم این فعالیت ها موجب رونق این صنعت کهن در سال‌های آتی در شهرستان جلفا شود.

عباسی در ادامه تاکید کرد: به منظور برنامه‌ریزی های انجام یافته و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی، توزیع تخم نوغان نسبت به سال گذشته افزایش صد درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه پرورش کرم ابریشم نقش مهمی در رونق تولید، بهبود وضعیت اشتغال و افزایش درآمد مردم شهرستان جلفا در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار