امروز جامعه ما نیاز به تبیین شخصیت شناسی دارد

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: امروز جامعه ما نیاز به تبیین شخصیت شناسی امثال حضرت حمزه (س) دارد تا از فتنه های قبل از ظهور به سلامت عبور کند.
کد خبر: ۹۵۰۹۹۴۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

همزمان با شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ما دو نوع شهید گمنام داریم. شهید گمنامی که نام و نشان او معلوم نیست؛ همین شهدایی که روی سنگ مزارشان نوشته اند: «فرزند روح الله»، یعنی کسی نمی داند پدر و مادر او کیست و در کجا متولد شده است ولی همه می دانند او جانش را در راه مکتب امام (ره) یعنی اسلام تقدیم کرده است.

او افزود: اما یک نوع شهید گمنام دیگری هم هست که اگرچه همه او را به نام و نشان می‌شناسند ولی علی‌رغم شهرت، در اوج غربت قرار دارد اما کسی آنها را به معنای واقعی کلمه نمی شناسد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه با بیان اینکه ما می‌خواهیم از یک شهید گمنام، از نوع دوم از جنس شهدای با نام و نشان ولی گمنام، از دل و ذهنمان غبارروبی و غربت‌زدایی کنیم. اضافه کرد: شاید این غبارروبی مهم تر از غبار روبی حرم اهل بیت(ع) است. راز محبوبیت حمزه (س) در دو نکته است یکی ایستادگی او در مقابل دشمن و دیگری تغییر ناپذیری. امروز جامعه ما نیاز به تبیین شخصیت شناسی امثال حضرت حمزه (س) دارد تا از فتنه های قبل از ظهور به سلامت عبور کند.

فرزین تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، محضر چهار امام معصوم (ع) را درک کردند، ایشان معارف دین از جمله توحید، معاد، نبوت و معاد و آیات الاحکام را به امام هادی (ع) عرضه می‌کنند تا آن حضرت، ایمان و باور ایشان را بسنجند؛ ما این قضیه را در زندگانی حضرت حمزه سید الشهدا (ع) هم مشاهده می‌کنیم.

او بیان داشت: و این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست می داشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند که امروزه این مسئله خطیر برعهده یکایک ماست که با تبیین و نشرمعارف اهل بیت گامی هرچند کوچک برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار