رئیس بسیج طلاب سپاه الغدیر یزد:

فرهنگیان سیره شهدا را در بین دانش‌آموزان گسترش دهند

رئیس بسیج طلاب سپاه الغدیر یزد گفت: باید فرهنگیان در کنار مسائل آموزشی، فرهنگ‌سازی اهداف شهیدان در میان دانش‌آموزان را بیش‌ازپیش موردتوجه قرار دهند.
کد خبر: ۹۵۱۰۹۴۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد ؛ یادواره یک هزار و ۲۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان یزد دوشنبه‌شب با حضور جمعی از مردم، مسئولان و فرهنگیان استان برگزار شد. در این مراسم معنوی که در دبستان شاهد ریحانه مهریز برگزار شد، رئیس بسیج طلاب سپاه الغدیر یزد گفت: شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان با خون خود انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان بیمه کردند و امروز باید اهداف و سیره آن‌ها در مدارس بین نسل جوان گسترش یابد.

حجت‌الاسلام مهدی قره‌چاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به‌خصوص فرهنگیان و دانش‌آموزان شهید ادامه داد: دشمن بعد از شکست در عرصه نظامی برای رسیدن به اهداف خود به جنگ تمام‌عیار فرهنگی و اقتصادی متوسل شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان فرصتی برای بیان خاطرات، تبیین اهداف و نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار دارد، گفت: باید فرهنگیان در کنار مسائل آموزشی، فرهنگ‌سازی اهداف شهیدان در میان دانش‌آموزان را بیش‌ازپیش موردتوجه قرار دهند.

این استاد حوزه بیان کرد: باوجود همه اقدامات و فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه ایثار و شهادت برای تبیین اهداف و سیره شهدا در جامعه و بین نسل جوان صورت گرفته هنوز کافی نیست و باید در مدارس به مناسبت‌های مختلف این اقدامات و یادواره‌ها برگزار شود.

در این مراسم به یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان شهید چندین برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد و فرهنگیان و دانش‌آموزان به ذکر خاطرات پرداختند، برپایی نمایشگاه عکس و پخش کلیپ از دیگر بخش‌های این یادواره بود .

ارسال نظرات