خبرهای داغ:

خرید بیش از یک میلیون و 92 هزار تن گندم وکلزا از کشاورزان خوزستانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۲ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.
کد خبر: ۹۵۱۱۰۳۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و ۶۵ هزارتن گندم و ۲۷ هزار و ۲۷۲ تن کلزا به صورت نضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: از این میزان گندم ۶۸۵ هزار و ۲۵ تن توسط مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) و ۳۸۰ هزار و ۳۸۳ تن توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی خریداری شده است.  

 

جهان نژادیان در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار تن گندم از مراکز خرید به سیلوهای استاندارد داخل و خارج استان و استان های نیازمند حمل و ارسال شده است.

 

وی به حساسیت کلزا و ماندگاری کوتاه آن اشاره و بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام شد کل کلزای خریداری شده به کارخانه روغن گیری طرف قرارداد در شهرستان گچساران واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد حمل شده است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان به استقبال چشم گیر کشاورزان برای تحویل محصولات خود به مراکز خرید دولتی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر خرید گندم به بیش از ۶۹ هزار تن در روز رسیده است.

 

جهان نژادیان به پیگیری و دستورات ویژه استاندار محترم مبنی بر پرداخت مطالبات کشاورزان عزیز اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب و از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان واریز شده که امیدواریم با همکاری همه دست اندرکارن و تعیین قیمت نهایی گندم از طریق شورای قیمت گذاری مابقی هزینه های خرید گندم به کشاورزان پرداخت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها