نماینده ولی فقیه در سپاه:

رمز پیروزی انقلاب در پیوند مردم با ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در یادواره شهدای روستای نمونه ایثارگری شیخ شبان، گفت: دو درس مهم شهدا، با ولایت ماندن و ایستادگی برابر دشمن است.
کد خبر: ۹۵۱۱۳۸۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پنجمین یادواره 84 شهید روستای نمونه ایثارگری کشور در حسینیه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام شیخ شبان از توابع شهرستان بن استان چهارمحال و بختیاری با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه، مداحی سیدمهدی میرداماد و کربلایی ابوذر روحی(سرود سلام فرمانده) و همچنین رونمایی از کتاب های زندگی نامه شهدا و علمای این روستا با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، مسئولین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  عبدالله حاجی صادقی در این مراسم گفت: منطق شهید، منطق عباس(ع) است که می گوید دست می دهم، سر می دهم، چشم می دهیم؛ اما نمی گذارم به دین خدا  آسیب برسد. نمی گذارم کسی به ولی خدا تعرض کند.

وی، باحسین بودن را درس شهدا به مردم جامعه دانست و افزود: شما این افتخار و سربلندی را دارید که بگویید در تمام دوران انقلاب و دفاع مقدس و در دوران های سخت و فتنه های دشمنان نشان دادید فقط یاحسین نمی گویید؛ بلکه در جبهه امام حسین با همه قدرت می ایستید.

نماینده ولی فقیه در سپاه، تصریح کرد: ما در این جلسات می آییم تا از محضر شهدا کسب حیات کنیم؛ چرا که خداوند به ما فرمود اگر می خواهید شهید را بشناسید کسی است که از حیات جسمانی و دنیوی گذشت تا به حیات طیبه برسد.

وی، برندگان واقعی را شهدا دانست که با گذشت از حیات فانی به حیات روح اللهی رسیده اند و گفت: شهدا زنده واقعی، گواه واقعی و شاهدان حاضر هستند و ما جامانده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین  حاجی صادقی، با تبریک  به پدران، مادران و فرزندان شهدا، گفت: ادبیات قرآن درباب شهادت، ادبیات شادمانی است.

وی با اشاره به آیه شریفه 170 از سوره مبارکه آل عمران« فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ وَيَستَبشِرونَ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ»، اظهار کرد: در این جلسات می آییم تا منطق شهید را فراموش نکنیم.

سخنران ویژه پنجمین یادواره شهدای روستای نمونه ایثارگری کشور، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، جایگاه شهدا را بالاترین مرتبه رستگاری دانست و تصریح کرد: پیام شهدا برای ادامه راه آنها و ابراز وفاداری به آنها،ولایتمداری، پیوند با ولایت و فرمانبرداری از ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین  حاجی صادقی تأکید کرد: رمز موفقیت از دیدگاه شهدا و کلید همه موفقیت ها در با ولایت بودن مانند ابوالفضل العباس علیه السلام است؛ چون ولایت تجلی اراده خداست و دشمن می داند آن قدرتی که این انقلاب و نظام را از همه گردنه ها عبور داده و مرگ تدریجی استکبار را رقم زده، به برکت ولایت است.

وی، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی مرگ تدریجی رژیم اشغالگر که روزی می خواست از نیل تا فرات را بگیرد، روزشمار شده و سنگهای مبارزان فلسطینی به برکت شهدای ولایتمدار به موشک تبدیل شده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، با اشاره به اعتراف استکبار جهانی به قدرت انقلاب اسلامی، گفت: رمز موفقیت و رسیدن به حیات طیبه، با ولایت بودن است و جایگاه ویژه حضرت عباس که همه شهدا به مقام او غبطه می خورند؛ نه به خاطر شجاعت که آن هم هست، نه بخاطر ادب که آن هم می باشد؛ بلکه اساس همه امتیازات حضرت عباس علیه السلام که او را نافذ البصیره کرد، به خاطر ولایتمداری اوست.

حجت الاسلام والمسلمین  حاجی صادقی، تصریح کرد: آنچه این انقلاب را در 45 سال گذشته در برابر همه دشمنان و توطئه ها و فتنه ها پیروز کرده، پیوند مردم با ولایت است. مردم ما در این عصر «ثم استقاموا» را به نمایش گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، دو درس مهم شهدا را با ولایت ماندن و ایستادگی برابر دشمن دانست و گفت: قرآن تولی و تبری را باهم به ما یاد داده و نمی شود عاشق علی بود دشمن معاویه نبود؛ نمی شود اهل توحید بود و اهل برائت نبود؛ نمی شود مؤمن بود و مجاهد نبود.

حجت الاسلام والمسلمین  حاجی صادقی، با اشاره به تقابل انقلاب و جبهه استکبار در حال حاضر، فلسفه حضور در یادواره های شهدا را شاگردی مکتب شهیدان و پیمان با آنها برای ایستادگی با ایمان، امید، نشاط و قدرت  پای آرمان های انقلاب تا تحویل به حضرت حجت بن الحسن (عج) دانست.

وی،  گفت: ان شاءالله جشن نابودی رژیم اشغالگر و استکبار را قبل از پایان دهه پنجم انقلاب با دفاع همه جانبه و ولایتمداری و ایستادگی مردم پای آرمان ها خواهیم گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه، در سخنان پایانی خود ضمن یادآوری تلاش دولتمردان برای حل مشکلات مردم، گفت: مسئولان باید قدرشناس مردم باشند و به آنها خدمت کنند؛ زیرا عبادتی مقرب تر و کارآمدتر و مؤثرتر از خدمت به مردم وجود ندارد.

گفتنی است؛ مداحی، اجرای سرود سلام فرمانده، رونمایی از سه تمثال  شهید روستای شیخ شبان، رونمایی از چهار کتاب زندگی نامه شهدا و علمای شیخ شبان، حضور یکپارچه مردم و تجدید بیعت با شهدا از جمله برنامه‌های این یادواره بود.

رمز پیروزی انقلاب در پیوند مردم با ولایت است

ارسال نظرات