خبرهای داغ:
۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱؛

آزاد سازی شلمچه، نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد

این منطقه از دید راهبردی برای ارتش بعثی عراق بسیار مهم بودو استحکامات جنگی بسیاری در آن ایجاد کرده بود، اما رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس این منطقه را آزاد کردند.
کد خبر: ۹۵۱۱۴۴۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ؛ شلمچه منطقه‌ای مرزی میان ایران و عراق است که ارتش عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با گذر از این منطقه خرمشهر را اشغال کرد.

 

روزنامه اطلاعات ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ نوشت: پیش ازظهر امروز درتماس با قرارگاه کربلا، کسب اطلاع شد که منطقه مرزی شلمچه توسط نیرو‌های اسلام آزاد شد.

این منطقه از دید راهبردی برای عراق بسیار مهم بود و استحکامات جنگی بسیاری در آن ایجاد کرده بود، اما رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس این منطقه را آزاد کردند.

 

طبق نوشته روزنامه اطلاعات ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱، 'نیرو‌های ایرانی ساعت۲۲ و ۴۵ دقیقه دیشب مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس با رمز «یا علی‌بن ابیطالب» را در جبهه جنوب آغاز کردند.

 

رزمندگان اسلام در این عملیات موفق شدند شهرک مرزی شلمچه را از لوث وجود صدامیان پاکسازی کنند و وارد این شهر شوند، در این پیروزی غرورآفرین هزار تن از مزدوران بعثی کشته و مجروح یا اسیر شدند و ده‌ها تانک و خودرو دشمن منهدم شد. هم‌اکنون نیرو‌های اسلام در تعقیب باقی‌مانده نیرو‌های مزدور و شکست‌خورده بعثی هستند و با عزمی استوار آماده آزادسازی خرمشهر می‌شوند. '

 

این گزارش افزوده، در سومین مرحله از عملیات موفقیت‌آمیز بیت‌المقدس که ساعت ۱۰:۴۵ دیشب (بیستم اردیبهشت ۶۱) با یورش قهرمانانه سپاهیان سلحشور توحید آغاز شد، شلمچه آزاد شد و خرمشهر به محاصره کامل رزمندگان اسلام درآمد؛ و این در حالی بود که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم‌ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن جمهوری اسلامی ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می‌شد، آزاد سازی این شهر سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار