خبرهای داغ:
قدیری ابیانه در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران تعامل با همسایگان است/ایران امروز یک قدرت فرامنطقه‌ای است

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به تعامل با همسایگان، سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران، بر جدیت دولت سیزدهم بر همکاری با کشورهای منطقه، گفت: ایران امروز یک قدرت فرامنطقه‌ای است.
کد خبر: ۹۵۱۱۴۷۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران تعامل با همسایگان است/دولت سیزدهم با جدیت سیاست همکاری با کشور‌های منطقه را دنبال کرده است/ ایران امروز یک قدرت فرامنطقه‌ای است

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای ایران، اظهار کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تعامل با همسایگان بود.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک افزود: حتی اگر نظام حاکم بر برخی همسایگان مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران نباشد، باز هم سیاست ایران تعامل با همسایگان است. اما این نظام‌ها و حکام آن‌ها تحت تأثیر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی بودند و دشمنی آن‌ها با ایران مبنایی نداشته و به نفع آن‌ها نبوده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تأکید براینکه دولت سیزدهم با جدیت سیاست همکاری با کشور‌های منطقه را دنبال کرده است، تصریح کرد: آنچه باعث شده این سیاست با گذشت بیش از چهار دهه جواب بدهد، افول در جبهه مقابل بوده است.

 

آمریکا اعتبارش را در بین هم‌پیمانان خود از دست داده و با بحران شدید مواجه است

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکا به شدت تضعیف شده است، گفت: آمریکا حتی اعتبارش را در بین همپیمانان خود از دست داده و با بحران شدید مواجه است.

 


انتقال اقتصاد جهان از غرب به شرق از جمله شکست‌های آمریکاست

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه ناتوانی در عکس العمل نسبت به بمباران عین الاسد، فرار مفتضحانه از افغانستان، شکست اهداف آمریکا در سوریه و عراق، از ناکامی‌ها و شکست‌های آمریکاست، اضافه کرد: انتقال اقتصاد جهان از غرب به شرق یکی دیگر از شکست‌های آمریکاست و برخی از کشور‌های منطقه دیگر نمی‌توانند برروی حمایت آمریکا حساب کنند.

قدیری ابیانه با تأکید براینکه بسیاری از تبلیغات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران جهت نداشته است، تصریح کرد: به طور مثال نظام قطر یک نظام سلطنتی است، ولی وقتی قطر مورد تحریم کشور‌هایی مانند عربستان سعودی قرار گرفت، این محاصره را شکست و با قطر برای نجات از این بحران‌ها همکاری کرد.

جمهوری اسلامی ایران صرفاً یک کشور قدرتمند نیست، بلکه یک قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اینکه رابطه ایران با عمان نمونه خوبی از این دست روابط است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران صرفاً یک کشور قدرتمند نیست، بلکه یک قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها بر دشمنان  پیروز شده است، تصریح کرد: لذا این شرایط باعث شد تا برخی از کشور‌های منطقه متوجه این تغییر جهانی شوند و به سمت رابطه با جمهوری اسلامی ایران گرایش پیدا کنند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تأکید براینکه تلاش دولت سیزدهم در جهت ارتباط و تعامل با همسایگان مهم بوده است، با ذکر تفاوت بین دولت آیت الله رئیسی با دولت قبل در بحث تعامل با دولت‌های منطقه، گفت: تعاملات منطقه‌ای و حتی با کشور‌های آمریکای لاتین برای دولت گذشته مهم نبود.

قدیری ابیانهبا اشاره به اینکه دولت سیزدهم به بیداری و تغییر جهت برخی کشور‌های منطقه در تعامل با جمهوری اسلامی ایران کمک کرد، اظهار داشت: این دست کشور‌ها از وابستگی صفر به آمریکا به سمت همکاری با ایران حرکت می کنند.

 

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها