مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه فراهان عنوان کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه فراهان گفت: امام صادق (ع) در جهاد خستگی‌ناپذیر بودند و در اصلاح اندیشه‌های جامعه اسلامی نقش کلیدی و راهبردی داشتند.
کد خبر: ۹۵۱۲۳۳۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

حجت‌الاسلام طاهریان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه فراهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فراهان؛ با اشاره به نقش راهبردی امام صادق(ع) در تبیین معارف دینی گفت: امام صادق(ع) در جهاد خستگی‌ناپذیر بودند و در اصلاح اندیشه‌های جامعه اسلامی نقش کلیدی و راهبردی داشتند.
وی در ادامه با بیان شرایط جامعه در عصر امام (ع) افزود: در زمان امام (ع) جامعه اوضاع مناسبی نداشت و فساد اخلاقی از یک طرف و شکنجه و آزار نزدیکان مورد اعتماد ایشان از طرف دیگر رو به رو بودند.
حجت‌الاسلام طاهریان گفت: در زمان زمامداری امویان، به علت ضعف حکومت، آزادی بیشتری برای ابراز عقاید دینی و علمی وجود داشت و در میان ائمه اطهار (ع)، امام صادق (ع) بیشترین روایات در زمینه های فقهی و کلامی را نقل کردند.
مسئول نمایندگی‌ ولی فقیه در سپاه ناحیه فراهان بیان ‌کرد: از آنجا که شیعیان از پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) روایات کمتری در دست داشتند، هرگاه اختلاف پیدا می کردند به روایات امام صادق (ع) رجوع کرده و شبهات را برطرف می ساختند.
 وی با اشاره به تربیت شاگردان برجسته توسط امام صادق(ع) افزود: یکی از عوامل غلبه مذهب جعفری این بود که امام صادق (ع) شاگردان برجسته‌ای در علوم مختلف تربیت کرده بودند و فضای علمی را برای آنان بازگذاشته بودند تا بتوانند آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند و حتی بسیاری از علمای ادیان مختلف به جهت مناظره و گفتگوی علمی، به ایشان و شاگردان حضرت مراجعه می‌کردند.
حجت‌الاسلام طاهریان گفت: در منابع تاریخی ذکر شده است که بسیاری از علمای ادیان پس از مغلوب شدن به دین اسلام روی می‌آوردند که این نکته برجسته‌ای محسوب می‌شود که ریشه در خصویات اخلاقی و کرامات ایشان دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه فراهان در پایان با تاکید بر استفاده از پتانسیل جوانان متخصص در مسائل کشوری، گفت: درس بزرگی که از عمل امام (ع) می‌توان گرفت، میدان دادن به افراد متخصص در علوم مختلف است که باعث می‌شود آن مجموعه به رشد و شکوفایی برسد.
حجت‌الاسلام طاهریان خاطرنشان کرد: مسئله اصلی امروز مسئله اقتصای است که مقام معظم رهبری حساب ویژه‌ای بر روی جونان مؤمن و متخصص باز کرده است. ایران اسلامی در این موضوع پیش قدم است و کشورهای اسلامی دیگر نیز باید از این نگرش الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات