خبرهای داغ:

جشن تکلیف فرشته‌ها در مقبره شاه‌حسین ولی

تبریز- فرشته‌های ۹ ساله مدرسه غیرانتفاعی نشاط و ایمان پیشگامان در حرم شاه‌حسین ولی تبریز به همراه مادران خود گردهم آمدند و پایان ۹ سالگی و رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفته و با خدای خود عهد و پیمان بستند.
کد خبر: ۹۵۱۲۳۴۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸

یکی از موسسان مجتمع آموزشی غیرانتفاعی نشاط و ایمان پیشگامان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با بیان این‌که امروز ۲۳ دانش آموز کلاس سومی مدرسه در این محفل معنوی جمع شده‌اند تا رسیدن به تکلیف را جشن بگیرند، افزود: هدفمان از برگزاری جشن تکلیف در حرم شاه‌حسین ولی این بود که دختران ۹ ساله در یک مکان معنوی این روز را جشن بگیرند.
سهیلا کریم‌زاده، با بیان این‌که حضور در این مکان معنوی برای دخترها نیز بسیار دلچسب بود، ادامه داد: از خادمان مقبره نیز قدردانی کردیم، چراکه شهرمان به چنین مکان‌هایی نیاز دارد تا مردم بتوانند از فضای فوق‌العاده معنوی آن بهره ببرند.
وی که سابقه ۳۲ سال خدمت در مقطع متوسطه داشته و از زمان بازنشستگی در کنار دانش‌آموزان مقطع ابتدایی حضور دارد، افزود: دخترانی که امروز در جشن تکلیف حضور دارند همگی مایه افتخار هستند و حقیقتا فرشته‌های زمینی هستند.
کریم‌زاده با بیان این‌که دانش آموزان مقطع ابتدایی ضمیرشان پاک و قلبشان بزرگ است و صادق و بی ریا هستند، اضافه کرد: کار با این بچه‌ها واقعا لذت بخش است و به سرعت هم نتیجه می‌دهد، معتقدم اگر از سنین کودکی روی کودکان کار کنیم، نتایج خیلی بهتری می‌توانیم بگیریم.
وی با تاکید بر این‌که امیدواریم بتوانیم مثمرثمر واقع شویم، افزود: سال‌های قبل هم برنامه‌هایی این چنینی داشتیم، اما در تالار برگزار می‌کردیم که امسال به محیط مقبره شاه حسین ولی کشاندیم که فضای فوق‌العاده و اثرگذاری دارد.

جشن تکلیف فرشته‌ها در مقبره شاه‌حسین ولی
 کارشناس مسائل مذهبی نیز در بخشی از مراسم با اجرای برنامه به زبان دختران سن تکلیفی، تکالیف دینی و مسئولیت‌پذیری دختران بعد از سن تکلیف را در قالب سرود، جملاتی زیبا و همچنین مسابقه بین دختران و مادران ارائه کرد.
حمیده یوسفی، با بیان این‌که جشن تکلیف روزی است که خداوند انتخاب کرده تا پس از آن تکالیفی بر عهده دختران گذاشته و در حقیقت مورد مخاطب خود قرار دهد، افزود: ما به عنوان بندگان خداوند هرکدام وظایفی بر عهده داریم که باید در این رابطه به تکالیف خود و دستورات الهی عمل کنیم.
وی در ادامه با آموزش نکاتی در مورد قرائت قرآن و اقامه نماز، جملاتی نیز در قالب بازی در مورد مسئولیت‌های اعضای خانواده و به ویژه نقش مادران در مدیریت و نظم خانواده عنوان کرد.

جشن تکلیف فرشته‌ها در مقبره شاه‌حسین ولی
 موسس مجتمع آموزشی نشاط و ایمان پیشگامان تبریز نیز در این مراسم با اشاره به نکاتی که دختران باید بعد از سن تکلیف بیشتر مورد توجه قرار دهند، گفت: معلمان در حوزه تربیت دانش آموزان زحمات بسیاری می‌کشد و درحقیقت والدین دوم حساب می‌شوند که رعایت احترام معلمان امری ضروری است.
 جواد ابراهیم پور، با تاکید بر این‌کهبرقراری رابطه قلبی با خداوند و تحکیم آن، آرامش را به انسان هدیه می‌کند، افزود: نظم دنیا در دستان خداوند بوده و باید همواره خداوند را حاضر و ناظر ببینیم و در دنیا نیز منشا خیر و خوبی باشیم.
در پایان مراسم هدایایی به دانش آموزان داده شده و از معلمان و دست‌اندرکاران آن تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها