در شهر مال خلیفه برگزار شد؛

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق علیه السلام

در شب شهادت حضرت امام صادق علیه السلام مراسم سخنرانی و عزاداری در مسجدحضرت ابوالفضل شهر مال خلیفه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۲۶۰۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه فلارد با تسلیت شهادت ششمین امام شیعیان جهان را به حاضرین تسلیت ودرادامه گفت: حضرت امام صادق علیه السلام نامه ای به اصحاب و شیعیانشان نوشتند و بسیار بر ممارست و دقت و عمل کردن به آن تاکید ‌کردند، و اصحاب حضرت هم این نامه را در مکانی که در خانه‌هایشان برای نماز قرار داده بودند می‌گذاشتند و بعد از نماز این نامه را مرور می‌کردند.

حجت الاسلام‌ محمود خیری ادامه داد: در بخشی از آن نامه آمده است: از پروردگارتان عافیت بطلبید و در صدد یافتن آرامش، وقار و سکینه باشید، شرم و حیا را در پیش رو گیرید و از آنچه نیکوکاران قبل از شما کناره گیری می کردند کناره بگیرید، با اهل باطل مدارا کنید و ستم آنان را بر خویش تاب آورید، مبادا با آنها درافتید و ستیزه کنید و در مجالست و گفتگو با آنها میان خود و خدا دیندار باشید.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت امام صادق علیه السلام در روایت دیگری می فرمایند" جوانی که قرآن بخواند قرآن با گوشت و خون او آمیخته می شود و در روز قیامت پناهگاه او خواهد شد".

اقامه نماز مغرب و عشا، تلاوت کلام نورانی، سخنرانی و مداحی ذکر مصیبت و پذیرایی از دیکر برنامه‌های شب شهادت امام صادق علیه السلام بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار