امام جمعه میانه:

امام صادق(ع) الگویی شایسته در علم و عبادت است

تبریز- امام جمعه میانه در مسجد جامع میانه، گفت: امام صادق(ع) احیاگر مکتب رحمت و مغفرت نبوی بود و الگویی شایسته در عبادت، علم و احیای اسلام ناب محمدی(ص) است.
کد خبر: ۹۵۱۲۷۷۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام عبدالله محمدی در آیین گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه ۳۳ سال زندگی توام با تبلیغ و امامت آنحضرت هم عصر با ۱۰ حاکم بدذات بنی امیه و بنی عباس و قیام های خونین بسیار، غصه ای بسیار بزرگ برای مسلمانان است، اظهار داشت: علویان فریب شعارهای بنی عباس را خوردند و با امام همراهی نکردند.

وی تاریخ ائمه را سرمایه ای گرانبها و عجیب توصیف کرد و تصریح کرد: مطاله تاریخ ائمه علیهم السلام، ما را در ییچ های مهم تاریخی، جلو برده و مانع از شکست در برابر دشمن می شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به مکتب انسان ساز امام صادق علیه السلام، ایشان را احیاگر دین و مکتب رسول الله(ص) دانست و متذکر شد: دین پیامبر، دین شمشیر، ظلم و خونریزی، زر و زور نبود بلکه دین رحمت و مغفرت برای خلق بود، مکتب امام صادق نیز استمرار مکتب جدش بود.

   وی با اشاره به تلاشهای امام صادق علیه السلام در تربیت شاگردانی بصیر و ارزنده، افزود: شاگردان ایشان افراد خبره و نخبه ای بودند که موجب عزت تشیع و اسلام شده، اسباب احیای اسلام ناب محمدی را فراهم کرده و تمام مکاتب عقلی را مغلوب مکتب فکری امام خود کرده بودند.

   حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه امروز هجمه های سنگینی علیه تشیع وجود دارد و اسلام در محاصره ایدئولوژیک، سیاسی و اقتصادی دشمنان است، بر لزوم بهره گیری از ابزارهای حملاتی دشمن بر علیه خود آنها تاکید کرد و اظهار داشت: فضای مجازی یکی از این ابزارهای ویرانگر است و در عین حال فرصتی بزرگ برای یارگیری از خانه دشمن بر علیه خود او و احیای مکتب امام صادق علیه السلام است. 

   آیین گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام با روضه خوانی مداحان و سینه زنی صدها نفر از مردم در مسجد جامع شهرستان میانه برگزار شد.

ارسال نظرات