خبرهای داغ:

کارگاه سواد رسانه‌ای با محوریت کنشگری در فضای مجازی در حمیدیه

مسئول فضای مجازی ناحیه حمیدیه از برگزاری کارگاه آموزش سواد رسانه ای با محوریت کنشگری در فضای مجازی در حوزه سیدالشهداء علیه السلام حمیدیه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۲۸۳۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛ فرمانده حوزه مقاومت بسیج سیدالشهداء(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ناحیه گفت کارگاه آموزشی سواد رسانه ای با محوریت کنشگری در فضای مجازی برای بسیجیان طرح شهیدعلی هاشمی در سالن جلسات این حوزه برگزار شد.

 

عبدالجلیل حیدری معاونت فضای مجازی ناحیه حمیدیه گفت: فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوظهور در بسیاری از عرصه ها و جنبه های زندگی فردی و اجتماعی افراد حضوری فعال دارد اما در برخی از موارد آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری را وارد کرده است. از این رو باید با آگاهی بخشی و آموزش سواد رسانه ای در خصوص استفاده صحیح از آن به کاهش این آسیب ها کمک کرد.

 

عبدالجلیل حیدری در ادامه افزود: ارتقاء سواد رسانه‌ای برای اقشار مختلف مردم را ضروری برشمرد و سواد رسانه‌ای اهمیت و نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و برگزاری جلسات و آموزش سواد فضای مجازی برای اقشار مختلف خصوصا دانش آموزان قطعاً می‌تواند در کاهش آسیب‌ها مؤثر باشد.

 

وی در ادامه با تاکید برمقوله کنشگری و سواد رسانه‌ای علاوه بر اینکه در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی نقش کلیدی دارد، می‌تواند به ممانعت از نفوذ آسیب‌ها به حریم زندگی اقشار جامعه منجر شود. او استفاده از فضای مجازی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است، در چنین شرایطی سوادرسانه باید در نگاهی تخصصی‌تر و اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: اهمیت و ضرورت سواد رسانه ای، شناخت انواع رسانه ها، ماهیت و کارکردهای آنها، تکنیک های اقناع سواد رسانه ای، اسلام هراسی با ابزار هنر و رسانه، بازیهای رایانه‌ای را از محورهای اصلی نشست عنوان کرد.

 

مسئول فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرد: با این عنوان که با توجه به تهدیدات و توطئه های دشمنان  که بخش اعظم هجمه دشمنان در فضای مجازی هست سواد رسانه‌ای لازمه دنیای امروز است، سواد رسانه‌ای به معنای استفاده از تمامی امکانات موجود و در اختیار برای ارتباط با مردم است، و این فرصتی برای آموزش به نسل جوان برای نحوه استفاده از فضای مجازی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار