خبرهای داغ:

کانون کشت "شکر سیاه" در کشورکجاست؟

دهیار روستای قاضده از کاشت نیشکر بومی با قدمت ۱۰۰ ساله در این منطقه خبر داد و بر "شکر سیاه"، به عنوان تولید اصلی و بومی این منطقه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۱۳۰۱۱
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

کانون کشت

محمدعلی قربانزاده دهیار روستای قاضده از توابع شهرستان صومعه‌سرا در گفتگو با خبرگزاری بسیج در تشریح اقدامات این منطقه در راستای رشد تولید و اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی بر محور برنج‌کاری است.

دهیار روستای قاضده از توابع شهرستان صومعه‌سرا ادامه داد: بخشی از اراضی این منطقه زیر کشت صیفی‌جات هم قرار دارد، زیرا کشت برنج به تنهایی وضعیت اقتصادی کشاورزان را نمی‌چرخاند، هرچند در حال حاضر هم در شرایط سخت معیشتی قرار دارند.

کانون کشت

قربانزاده از کاشت نیشکر بومی با قدمت ۱۰۰ ساله در روستای قاضده از توابع شهرستان صومعه‌سرا خبر داد و با تأکید بر اینکه "شکر سیاه"، تولید اصلی و بومی این منطقه است، تصریح کرد: نیشکر اول فروردین کاشته و آذرماه برداشت می‌شود و مراحل فراوردی آن دو سه ماه به طول می‌انجامد.

۱۲ کارگاه تولید شکر سیاه در منطقه فعالیت دارند

دهیار روستای قاضده از توابع شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به اینکه ۱۲ کارگاه تولید شکر سیاه در منطقه فعالیت دارند، اضافه کرد: اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم خوبی در این راستا صورت گرفته است.

کانون کشت

قربانزاده از تولید سالانه پنج تن شکر سیاه در روستای قاضده خبر داد و تصریح کرد: این میزان تولید بیشتر در سطح استان گیلان توزیع می‌شود.

کانون کشت

دهیار روستای قاضده از توابع شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه حلوا، شیره از محصولات فرآوردی شده شکر سیاه هستند، اضافه کرد: خوشبختانه مشکلی در بازاریابی برای این محصولات نداریم.

کانون کشت

قربانزاده اظهار داشت: حدود پنج هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت نیشکر قرار دارد و این نیشکر کاملاً بومی و مختص به این منطقه است.

ت/۲۶۲۳
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها