خبرهای داغ:

برگی از زندگی شهید الله وردی قربانی

شهید الله وردی قربانی دربیست وپنجم تیرماه سال ۱۳۴۳ درروستای آقچ ازتوابع شهرستان اسفراین پابه عرصه وجود نهاد.
کد خبر: ۹۵۱۳۱۰۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهید الله وردی قربانی، دوران کودکی خود را در محیطی مذهبی، باصفا و کوهستانی روستای آقچ گذراند دوران دبیرستان را در اسفراین مشغول به تحصیل شد و ضمن تحصیل در حزب جمهوری اسلامی نیز فعالیت می‌کرد.


شهید قربانی طبع شعر خوبی داشت؛ازجمله شعر زیبایی پیرامون وحدت سروده است، وی به شهید بهشتی علاقه خاصی داشت و همیشه نوارهای سخنرانی ایشان را گوش می‌کرد، در دوران فراغت و تعطیلات تابستان به کار مشغول می‌شد تا در تامین هزینه‌های زندگی سهیم باشد.
 
شهید قربانی در کارهایش اخلاص و صداقت زیادی داشت،خوش قول و وقت شناس بود، به امام خمینی(ره) علاقه خاصی داشت، قبل از پیروزی انقلاب با اینکه نوجوانی بیش نبود در پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) با برادران انقلابی همکاری می‌کرد و در راهپیمایی‌ها حضوری فعال داشت و بعد از پیروزی انقلاب با بسیج و سپاه همکاری زیادی داشت.
 
وی عاشق شغل معلمی بود و در پی این هدف بعد از اخذ مدرک دیپلم در آزمون مرکز تربیت معلم پذیرفته شد که در سال اول در مرکز تربیت معلم شهیدصدوقی شهریار کرج و سال دوم به مرکز تربیت معلم  شهیدبهشتی تهران منتقل شد ودر ۲۸ دی ماه سال ۶۲ دردفتر خانه ۳۹ اسفراین تعهد محضری می‌دهد که به عنوان معلم در وزارت آموزش وپرورش خدمت کند.
 
وی ضمن تحصیل در مرکز تربیت معلم در امور کمک‌رسانی و کارهای فرهنگی بسیار کوشا بود .
 
الله وردی عاشق کسوت معلمی بود تا بتواند خدمات ارزنده‌ای به فرزندان سرزمینش ارائه کند ، اما دفاع از انقلاب و میهن اسلامی مهم‌تر بود لذا حضور در خط مقدم جبهه را تکلیف خود می‌دانست .
 
الله وردی قربانی در تاریخ دهم آبان‌ماه سال ۶۳ از طریق ستاد پشتیبانی جنگ و جهاد آموزش و پرورش تهران به جبهه رفت و بعد از مبارزات جانانه با دشمنان بعثی در سوم آذر ماه همان سال در منطقه عملیاتی جنوب در خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

 بعد از انتقال پیکر پاکش به شهرستان اسفراین با حضور چشمگیر مردم اسفراین بخصوص روستاهای آقچ ، نوده‌بام و توابع به طرز با شکوهی تشییع و در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد .عصر اترک

ارسال نظرات
پر بیننده ها