خبرهای داغ:

مارش نظامی نیرو‌های دریایی ارتش در جنوب غرب به افتخار ناوگروه ۸۶

نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب کشور به افتخار بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ به کشورمان مارش نظامی نواختند.
کد خبر: ۹۵۱۴۰۷۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

مارش نظامی نیرو‌های دریایی ارتش در جنوب غرب به افتخار ناوگروه ۸۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ در این مراسم فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کارشناسان نظامی دنیا و تمام کسانی که این مسیر دریانوردی را طی کرده بودند سفر ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران با ناو تمام ایرانی دنا با تناژ ۱۳۰۰ تن را غیر ممکن و غیر اجرا می‌دانستند چرا که فقط کشتی‌های با تناژ ۳۰۰ هزار تن قادر به عبور از این دریا‌ها هستند، اما نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مقاومت، استقامت، پایداری و دلیری و شجاعت این ماموریت بزرگ را به انجام رساند.

امیر سید مرتضی درخوران افزود: با سفر موفقیت آمیز ۲۳۵ روزه ناوگروه ۸۶ افرادی که لحظه به لحظه سفر ناوگروه را رصد می‌کردند و هر لحظه منتظر شکست کشتی ایرانی بودند به اهداف شومشان نرسیدند و ناامید شدند.

امیر درخوران با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد سالروز آزاد سازی فتح خرمشهر فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خرمشهر‌ها باید فتح شود را یادآور شد و گفت: ناممکنی که ناوگروه ۸۶ ممکن ساخت یکی از مصادیق کامل فتح خرمشهر است.

او گفت: همانگونه که شهدای عزیزمان در آزادسازی خرمشهر افتخارآفرینی کردند و هنوز هم شجاعت و دلیری آنان برای جهان قابل هضم نیست ناوگروه ۸۶ ارتش نیز برای اولین بار در جهان با شناور تمام ایرانی توانست با از خودگذشتگی، استقامت و شهامت این ماموریت بزرگ و مهم را به نحو احسن انجام دهد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر از خانواده اعضای ناوگروه ۸۶ ارتش که در مدت هشت ماه با تحمل مشکلات و سختی‌ها باعث به اهتزار درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران شدند تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها