همزمان با دهه کرامت و هفته مقاومت و آزاد سازی خرمشهر قهرمان، پای خاطرات آزاده و جانباز "سید جواد حسینی" بنشینیم.
کد خبر: ۹۵۱۴۳۸۸
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با دهه کرامت و هفته مقاومت و آزاد سازی خرمشهر قهرمان، خاطرات آزاده وجانباز سید جواد حسینی  از ایثار گران شهر وردنجان را با هم مرور کنیم...

بسم رب الشهدای والصدیقین

با یاد و نام شهدای بویژه شهدای عملیات بیت المقدس و سالروز آغاز این عملیات غرور آفرین که با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب علیه السلام  آغازشد،این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در طی ۸سال جنگ تحمیلی بود .

رزمندگان اسلام با تمام توان در بامداد ۱۰ اردیبشهت ماه سال ۶۱با بیش از ۱۳۰هزار از نیروهای رزمنده آماده جانبازی و فداکاری از محور اهواز ،خرمشهر و دشت آزادگان به فرماندهی شهید سپهبد صیاد شیرازی در ۳مرحله با هدف آزاد سازی خرمشهر سازماندهی شدند که نهایتا ۳هفته بطول انجامید .

این عملیات با دستاوردهای بسیار ارزشمندی با جانفشانی رزمندگان اسلام در پی داشت، از مهمترین آنها می‌توان به باز پس گیری ۵ هزارو ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی و خارج نمودن شهرهای اهواز، حمیدیه  و سوسنگرد از برد توپخانه عراق و از همه مهمتر اینکه تامین مرز بین المللی که فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و بسیجیان همیشه در صحنه نقش بسزای را در آزاد سازی شهر خرمشهر قهرمان ایفا نمودنند را نام برد .

و آن عملیات پیروز مندان آنقدر دشمن را در تنگنای خودش قرار داد که تلفات بسیار سنگین و شکست خفت باری را به دشمن بعثی و صدام معدوم وارد کرد و آن در حالی بود که صدام ملعون قبلا اعلام نموده بود که اگر نیروهای ایرانی بتوانند خرمشهر را بگیرند من کلید بصره را خودم به آنها میدهم . به آمار تلفات وارد شده به دشمن بعثی در عملیات بیت المقدس اشاره مختصری به آن می‌کنیم.

۱.به اسارت گرفتن بیش از ۱۹ هزار نیروهای متجاوز بعثی به ایران اسلامی .

۲. سقوط چهل فروند هواپیما های جنگی

۳. سقوط دو فروند بالگرد رژیم بعثی.

۴. انهدام پانصد دستگاه خودرو و همچنین به غنیمت در آمدن مقادیر قابل توجهی از مهمات و تجهیزات، پیشرفته ترین ادوات نظامی که بیش از ۷۲ کشور از رژیم بعثی عراقی حمایت و کمک های نظامی در زمینه های مختلف داشتند و همراه با شیطان بزرگ در اختیار صدام ملعون قرار داده بودند.

از مهمترین اهداف دشمن حفظ شهرخرمشهر قهرمان بود، صدام در آغاز جنگ گفته بود ۳روز دیگر در تهران نهار خواهیم خورد اما با فداکاری رزمندگان اسلام این آرزو به گور رفت، در عملیات غرور آفرین بیت المقدس نیات پلیدشان بر باد رفت و بسیاری از تجهیزات دشمن به غنیمت رزمندگان اسلام و خرمشهر قهرمان در سوم خرداد  ۱۳۶۱ آزاد شد .

تازه این قستم های کوچکی از ضایعات و تلفاتی میباشد که در عملیات آزاد سازی خرمشهر قهرمان به دشمن بعثی وارد شده است.

این درس عبرتی برای تمامی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعم از منافقان کوردل و دشمنان قسم خورده بر علیه این انقلاب شکوهمند اسلامی بود و باید تمامی دشمنان بدانند همانگونه که خداوند منان فرموده است ." وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ"  وعده خداوند حق است و هیچ شکی در آن نخواهد بود.

در پایان هم عرض می کنم وقتی رزمندگان شما را به اسارت می گرفتند چشمتان روز بد نبیند ۴ تا تانک ونفربر می‌آوردند و فرزندان شما را به آنها می‌بستند و هرکدام از آنها برای خوشان به سمتی حرکت می کردند و رزمندگان اسلام را زنده زنده به این صورت به شهادت می رساندند .

وظیفه دارم یک یادی از آزادگان شما در دست بعثیان و شهدای شما که در زیر شگنجه بشهادت رسیدند، آری در استخبارات عراق با کشیدن ناخن‌های و بریدن زبان و قرار دادن آنها در شکنجه گاه های بعثیان عراقی جنایت جنگی می کردند، یکی از بچه‌های استان که از روستای شهید پرور شیخ شبان بود تیری به گلویشان اصابت کرده بود ، در سالن گاوداری بصره از بس در خواست آب داشت، پس از مدتی وقتی آب هم به ایشان ‌داده شد،  آب از محل اصابت تیر به بیرون می‌ریخت و به این صورت ،با لب تشنه بشهادت رسید.

 یکی دیگر هم بنام مجتبی احمدخانی بود با توجه به نرسیدن و درمان نکردن وی زخم‌ها و ترکش‌های این عزیز منجر به خون آبه گردید و نهایتا هم منجر به سرطان خون و شهید شد وقتی دوستان اسیر ما خواستند بدنش را غسل و کفن کنند نتوانستند، هر کجای بدن این‌ شهید غریب دست میزدنند خون آبه از بدنش بیرون می‌جهید، دست آخر یک پلاستیک بزرگ آوردند و بدن این شهید را در دورنش گذاشتند، دشمن بعثی مثلا بچه ای ما را ساعت ۴عصر امروز می‌بردند زیر شکنجه و روز بعد ساعت ۶ صبح بصورت مظلومانه بدنشان را از در اردوگاه خارج کردنند، بصورت غریبانه دفنشان می نمودنند.

یاد و نام شهدا،شهدای عملیات بیت المقدس و آزادگان شهید گرامیباد .

آزاده و جانباز سیدجواد حسینی از شهرشهید پرور وردنجان چهار محال وبختیاری

ارسال نظرات