نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مطرح کرد

سوم خرداد، حماسه‌ای ماندگار در تاریخ/ عملیات بیت‌المقدس؛ نماد وحدت ملی ایرانیان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت و ایستادگی ملت قهرمان ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن است.
کد خبر: ۹۵۱۴۷۵۱
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در نشست شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به حماسه سوم خرداد گفت: سوم خرداد حماسه‌ای ماندگار در تاریخ و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که انسجام و شجاعت ملت ایران و جانفشانی رزمندگان اسلام و جوانان این مرزو بوم را در پای آرمان‌ها به منصه ظهور رساند.
وی افزود: باید مجاهدت‌های بی‌نظیر رزمندگان اسلام که با دستان خالی و سلاح ایمان و روحیه ایثارگری در برابر دشمن تا دندان‌ مسلح بعثی مقاومت کرده و از ارزش‌ها، کشور و ناموس خود دفاع کردند بازگو شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خرمشهر با مقاومت ملت و رشادت‌های رزمندگان اسلام از چنگال رژیم بعثی بیرون کشیده شد و این روز باید به عنوان آیه‌ای از مجاهدت و ایثارگری بین نسل جوان تبیین گردد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درخصوص خرمشهرهای پیش رو گفت: به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرهای بسیاری در مسیر انقلاب اسلامی قرار دارد که باید با مقاومت، ایستادگی و در عین حال برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه فتح شوند.
وی احقاق حق‌آبه کشورمان از هیرمند را مصداق خرمشهری دیگر عنوان کرد و افزود: مسئولان و دولتمردان باید در این راستا همت مضاعف داشته باشند چراکه در صورت عدم موفقیت در احقاق حقابه هیرمند بدون شک استان سیستان و بلوچستان با مشکل مواجه می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص سی‌و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و آثار ایشان به نسل نوجوان و جوان در جامعه به منظور افزایش شناخت آنان از حضرت امام و بهره‌گیری از رهنمودهای ایشان در ابعاد مختلف باید در اولویت برنامه‌های ستاد برگزاری سالگرد ارتحال امام(ره) استان مرکزی باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ‌گفت: مسئولان باید برای شیفتگان امام راحل در سطح استان و شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان برنامه‌ریزی کرده و با محوریت مردمی، این آیین را برگزار کنند.
وی همچنین به ضرورت افزایش جمعیت کشور و استان مرکزی اشاره کرد و گفت: استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری، دومین استان پیر کشور است و اگر با این روند حرکت کنیم تا ۱۰ سال آینده به وضعیت بحرانی می‌رسیم و نگرانی های زیادی در این خصوص وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تلاش برای افزایش نسل جوان و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است.
وی خاطرنشان کرد: با گذر زمان جمعیت کودکان در هرم جمعیتی کاهش یافت و دلیل آن سیاست‌های اعمال شده برای کنترل جمعیت بود، که جبران این مهم کمی سخت اما امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات