خبرهای داغ:

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سپاه ناحیه سرخه برگزار شد

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۴۹۷۵
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، به مناسبت سوم خرداد، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان سرخه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سرخه برگزار شد.

سرهنگ محمدمهدی ادهم فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در جمع نیروهای مسلح، یگان شهید سلیمانی، گردان کوثر خواهران و گردان علی بن ابیطالب (ع) برادران ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدا، امام شهیدان، شهدای امنیت، شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم و خصوصاً شهدای شهرستان سرخه که در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

او افزود: شهیدان علی اصغر کلامی، حسن عربی، حسن خدامی، محمدحسین احسانی، محمدرضا ابراهیمی، غلامرضا شهروی و محمدرضا کرکه آبادی از شهدای عزیز شهرستان سرخه در سوم خرداد و فتح خرمشهر بوده اند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه ادامه داد: امام راحل فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد، عظمت این کار آنقدر زیاد بود که امام راحل به جهت اینکه کسی آن را به نام خود ننویسد، فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ یعنی همه کارها و اقدامات ما ذیل عنایات خداوند متعال است.

ادهم بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار دانش آموختگی دانشگاه افسری امام حسین (ع) در سوم خرداد سال 1395، باتوجه به اهمیت سوم خرداد به نکته ای اشاره کرد و فرمودند: خرمشهرها در پیش است. آنقدر آزاد سازی خرمشهر برای ما و دشمن اهمیت داشت، دشمن از آن جهت که عِدّه و عَدّه از تجهیزات و نفرات آماده کرده بود که صدام اعلام کرد، اگر ایرانی ها خرمشهر ا پس بگیرند من کلید بصره را به آن ها خواهم داد.

او ادامه داد: چرا بصره؟ زیرا بصره مهم ترین و بزرگترین بندر تجاری عراق است، یعنی اگر بصره را از عراق بگیرید عملاً از فروش نفت چیزی ندارد، علی رغم اطمینان دشمن از اینکه ما نمی توانیم بصره را پس بگیریم، ما توانستیم.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه بیان داشت: امروز هم فرمول نجات کشور و راه پیشرفت کشور، همان مسیری است که خرمشهر را آزاد کرد، وحدت کلمه، اطاعت از رهبری، اخلاص از رموز موفقیت هستند.

ادهم در خاتمه گفت: ان شاءالله همه ما با تاسی از سیره عملی شهدا، مسیری که خرمشهر را آزاد کرد، بتوانیم در مسیر خدمت به مردم گام برداریم.

در ادامه این برنامه حجت اله کرمانی فرماندار شهرستان سرخه در این جمع اظهار کرد: سوم خرداد برای ما روز بسیار مهم و افتخارآفرین است. در قاموس خدا و شریعت محمد (ص) براساس نصّ صریح قرآن کار پیش می رود. قطعاً در آن زمان هم اگر ایمان راسخ به خداوند متعال وجود نداشت، شاید پیروزی های پی در پی رزمندگان اسلام اتفاق نمی افتاد.

او افزود: همه کسانی که برای پس گرفتن خرمشهر جمع شده بودند، سپاه به فرماندهی محسن رضایی و ارتش به فرماندهی علی صیاد شیرازی همت کردند و به تاسی از آیه قرآن دل به خدا، رسول خدا و در گرو ولایت داده بودند و ایمان داشتند و تسلیم رضای خداوند متعال بودند.

فرماندار سرخه یادآور شد: در هر کشوری جنگ هایی رخ می دهد و حوادثی اتفاق می افتد که در این ورطه باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد، رزمندگان اسلام این کار را به خوبی انجام دادند و به فرمان فرمانده خود دل سپردند و از خودگذشتگی کردند.

کرمانی در خاتمه گفت: اقتدار و امنیت امروز ما مدیون رشادت های دلیرمردانی است که با گمنامی تمام این عرصه را پشت سر گذاشتند. امروز هم اگر مسلح به سلاح ایمان قلبی و تسلیم به اراده و مشیت خداوند بزرگوار باشیم و گوش به فرمان فرمانده کل قوا و نائب امام زمان (عج) به یقین عرصه های دیگر را فتح خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها