استاندار سیستان و بلوچستان:

سوم خرداد روزی است که تفکر الهی بر تفکر شیطان غلبه کرد

کرمی گفت: هدف اصلی انقلاب ما پیاده کردن اسلام ناب محمد در کل دنیا است بنابر این دشمن با تمام توانش به میدان آمده و همه توانش را با کشورهای مختلف با همه امکانات به کار گرفت که ما را نابود کند با وعده خدا ملت ما در برابر دشمن ایستاد و ترس را در دل دشمنان ایجاد کردند.
کد خبر: ۹۵۱۵۰۵۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم محوری سوم خرداد که با حضور مسئولین در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تبریک به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد و آزادی خرمشهرحوادث تروریستی اخیر در استان گفت: امروز سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر است که روز عظمت و بزرگی برای ملت ایران است.

وی افزود:سوم خرداد روزی است که تفکر الهی بر تفکر شیطان غلبه کرد و رزمندگان در برابر دشمن تا دندان مسلح با ایمان و توکل بر خدا پیروز شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: رزمندگان به خوبی بخاطر دارند که این عملیات چند مرتبه انجام شد، دشمن در این عملیات موانع بسیاری ایجاد کرد که رزیم صدام و غرب از آن حمایت کردند، تصور نمی کردند که ملت ایران با دست خالی بتواند از موانع مستحکمی که ایجاد کرده است عبور کند.

این مسئول ادامه داد: ملتی که با توکل به خدا به میدان آمده و به خدا وصل است و هیچ تجهیزات و امکاناتی ندارد موفق می شود.

کرمی بیان کرد: تمام اهداف دشمن و توطئه هایشان بر این بوده که این اراده و حرکت را متوقف کنندکه به لطف خدا تا به امروز نتوانسته و نخواهند توانست به این هدف خود برسند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هدف اصلی انقلاب ما پیاده کردن اسلام ناب محمد در کل دنیا است بنابر این دشمن با تمام توانش به میدان آمده و همه توانش را با کشورهای مختلف با همه امکانات به کار گرفت که ما را نابود کند با وعده خدا ملت ما در برابر دشمن ایستاد و ترس را در دل دشمنان ایجاد کردند. 

همچنین سردارمحمد ناظری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری 9 شهید در سطح استان و 14 شهید در سطح کشور جان خود را برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی تقدیم کردند، امیدواریم که خداوند به ما توفیق دهد که ادامه دهند راه شهدا گرانقدر اسلام باشیم.

وی از سوم خرداد به عنوان نقظه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: خرمشهر با آزاد شدنش به ما فهماند که دست خدا در کار است و این دست را درک و لمس کردیم.

ناظری با تاکید بر این مطلب که اگر ملت و امت در پشت سر رهبر باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و هرجا مردم در صحنه ورود پیدا کردند پیروزی از آن ما بوده است، ادامه داد: خرمشهر 578 روز در اسارت صدام بود با همت مردم و توجه به ولایت فقیه و رهبری، ایمان و اراده به خدا از دست گرگان بعثی آزاد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود اینکه تمام دشمنان ملت ایران اعم از شرق و غرب برای نابودی ملت ما با رژیم صدام همکاری کردند که ما را به زانو درآورند و نابود کنند، به لطف خدا پیروز میدان شدیم.

این مسئول ادامه داد: رزمندگان استان سیستان و بلوچستان در عملیات بیت المقدس نقش گسترده ای را ایفا کردند رزمندگان در تیپ های مختلف حضور پیدا کردند و در این عملیات 24 شهید را تقدیم انقلاب کردیم که 14 شهید از شهرستان زاهدان است، 7شهید از زابل، 1شهید از سراوان، 1شهید از خاش، و 1 شهد از ایرانشهر است.

ناطری تصریح کرد: 10 شهید بسیجی، 8 شهید از ارتش، 6 شهید از سپاه بودند که کوپکترین شهید اهل تشیع سید محمد هاشمی و بزرگترین شهید این عملیات شهید محسن زرگران است.

وی ادامه داد: همپنین در این عملیات 16 جانباز در این عملیات حضور داشتند.

در پایان مراسم از خانواده شهدای عملیات بیت المقدس تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات