گل‌آرایی بارگاه ملکوتی رضوی/ 500 هزار شاخه و بوته توسط ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور اهدا شد + عکس

در آستانه میلاد حضرت ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام، بارگاه ملکوتی و مطهر رضوی با بیش از 500 هزار شاخه و بوته توسط ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور، گل‌آرایی شد.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۲۵
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، گل‌آرایی ویژه دهه کرامت حرم مطهر رضوی که از ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شده بود، با حضور و مشارکت گروه‌های گل‌آرایی افتخاری در آستانه میلاد باسعادت امام رئوف(ع) به اوج خود رسیده است چنان‌که از حدود ۴۰۰ هزار شاخه گل بریده و نزدیک به ۱۵۰ هزار بوته گل برای گل‌آرایی این حریم آسمانی استفاده شده است.

اطلسی، جعفری، شمشاد طلایی، کالانکوآ، داودی، رز، ارکیده، مریم و لیلیوم، برخی از انواع بوته و شاخه گل‌های مورد استفاده در گل‌آرایی دهه کرامت در اماکن متبرکه رضوی است.

بوته گل‌ها در تونل گل و نور

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی رضوی/ 500 هزار شاخه و بوته به همت ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور اهدا شد

با بهره‌گیری از گل‌های بوته‌ای بیش از ۲۰ مجموعه گل در اقصی نقاط حرم ملائک پاسبان رضوی همچون ورودی‌ها، آبنماها، جایگاه مراسم‌ها و... ایجاد شده و بر زیبایی معماری این حریم قدسی افزوده است.

حدود ۱۰ هزار بوته گل رنگارنگ نیز در تونل گل و نور در مقابل باغ رضوان به زیبایی چیدمان شده و حال و هوای این بخش از حرم مطهر را دوچندان کرده است.

ایجاد ۳۰ جایگاه گل 

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی رضوی/ 500 هزار شاخه و بوته به همت ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور اهدا شد

در آستانه ولادت حضرت ثامن الحجج(ع)، ۳۰ جایگاه در گوشه و کنار بارگاه ملکوتی رضوی همچون رواق‌های امام خمینی(ره) و حضرت زهرا(س)، صحن‌های پیامبر اعظم(ص)، جمهوری و غدیر با شاخه گل‌های بریده آراسته شده است. 

همچنین می‌توان به گل‌آرایی روزانه گلدان‌های فوق ضریح مطهر، قسمت‌های فوقانی سقاخانه و پنجره فولاد صحن انقلاب، تالار ولایت، مسیرهای تشرف به روضه منوره، مهمانسراهای حضرت، دفاتر خدمت‌رسان در صحن‌های مرکزی، تمامی کفشداری‌های حرم مطهر و محل برگزاری مراسم صفه، اشاره کرد.

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی رضوی/ 500 هزار شاخه و بوته به همت ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور اهدا شد

بازپیرایی گیاهان آپارتمانی مسیرهای تشرف به روضه منوره، گل‌آرایی نقاره‌خانه با استفاده از تاج گل‌ها، گل‌آرایی صحن‌های پیرامونی و رینگ طبرسی و طوسی با استفاده از درختچه‌های اهدایی از رامسر و نصب المان‌های گل القاب امام رضا(ع)، از دیگر اقدامات حوزه گل‌آرایی حرم مطهر است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها