خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۱۶۷۴۶
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی ریاست جمهوری با مهم دانستن جایگاه خانواده به‌عنوان رکن اصلی جامعه و با تاکید برضرورت کمک به تقویت و استحکام بنیان این نهاد، گفت: برای تحقق این مهم، خانواده و گفتمان آن باید محور همه برنامه‌های ادارات و نهادها به خصوص در حوزه فرهنگی قرار گیرد.

، حسن فدایی روز دوشنبه در ۶۴ مین جلسه شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس با موضوع «پایداری خانواده و زیست عفیفانه» اظهارداشت: اهمیت نهاد خانواده در اسلام و آموزه‌های دینی به اندازی والاست که احادیث و روایات زیادی در بحث ارزش نهادن به آن وجود دارد.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی هم ۲ قانون مهم یکی "سیاست‌های کلی خانواده" که در سال ۱۳۸۴ از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و دیگری "قانون تسهیل ازدواج" مصوب ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی، وجود دارد که در این سال‌ها مورد کم مهری مسوولان و کارگزاران سه قوه قرار گرفته است.

فدایی، این ۲ قانون را از جامع‌ترین و کامل‌ترین سیاست‌ها و قوانین درحوزه خانواده و ازدواج دانست که ۲ وزیر امور اقتصادی و راه و شهرسازی ناظر بر اجرای آن هستند، اضافه کرد: متاسفانه بخش زیادی از مسوولان و مدیران سازمان‌ها، ادارات و نهادها آنرا مطالعه نکردند.

عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی ریاست جمهوری ادامه داد: اگر این ۲ قانون طی ۱۷ سال که از ابلاغ و تصویب آن می‌گذرد به درستی اجرا می‌شد اکنون برخی مشکلات، چالش‌ها و آسیب‌ها را در حوزه خانواده، مسکن و ازدواج نداشتیم.

وی با تاکید برضرورت قرائت بندبند سیاست‌های ابلاغی حوزه خانواده و تسهیل ازدواج در جلسات مرتبط با مسائل اجتماعی و فرهنگی در استان‌ها و شهرستان‌ها، بیان داشت: خانواده و گفتمان آن باید در اولویت و محور همه برنامه‌های ادارات و نهادها بالاخص حوزه فرهنگی قرار داشته باشد.

فدایی گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب همه تلاش خود را برای انحلال بنیان خانواده با محور قراردادن بانوان قرار داده‌اند و به بهانه فردیت و آزادی برخی مسائل ضد اخلاقی را در جامعه اسلامی ما ترویج می‌کنند.

وی بااشاره به غنای دینی و فرهنگی اسلام در مورد خانواده و همه شئون زندگی فردی و اجتماعی، اضافه کرد: قرآن، دستورات دینی و منویات رهبری از بهترین متن‌ها و گفتمان‌ها برای تقویت و استحکام بنای خانواده و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی آن است که باید مورد اهتمام جدی همه افراد جامعه قرار گیرد.

خانواده و گفتمان آن باید محور همه برنامه‌های فرهنگی ادارات و نهادها قرار گیرد

عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی ریاست جمهوری، تقویت روابط بین اعضای خانواده، پیوند بیشتر خانواده با مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مهم در رشد اجتماعی و اهتمام به ارزش‌های دینی و اسلامی را در تقویت بنیان خانواده مهم دانست و بر آن تاکید کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم در این جلسه با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن ولادت باسعادت امام رضا(ع)، گفت: اسناد بالادستی که درحوزه‌های مختلف وجود دارد باید در قالب یک اجتماع کلی و ایجاد نظام مسائل مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه با مهم دانستن مسائل مرتبط با خانواده، جوانی جمعیت و آسیب‌های اجتماعی، گفت: هنوز باور اهتمام به این مسائل و قوانین مرتبط با آن در برخی مدیران نهادینه نشده است.

مهدی دهرویه افزود: وقتی ملاک ارزیابی یک مدیر تعداد برگزاری جلسات آن بدون توجه به کیفیت جلسه و برنامه، نباید انتظار داشت که مسائل و چالش‌های حوزه خانواده و مسائل فرهنگی به درستی رفع شود.

وی باتاکید برضرورت استفاده از ظرفیت همه ادارات و نهادها و نیز بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی با محوریت خانواده، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های نشاط اجتماعی در محلات می‌تواند کمک کننده به مساله جمعیت و جوانی آن باشد.

، دراین جلسه که چند تن از اعضای ان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند، جوایز پنج نفر از کودکان و نوجوانان گنبدی که در جشنواره جوانی جمعیت استان گلستان حایز رتبه برتر شدند، اهدا شد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

ارسال نظرات