رحمانی گفت: رزق تنها مال را شامل نمیشود و چه رزقی بالاتر از مدح اهل بیت(ع) که به انسان اجازه مدح اهل بیت(ع) داده شود.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۷۶
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرنگاربسیج از زاهدان، رحمانی مدیر حوزه علمیه حضرت معصومه(س) زاهدان گفت: ،ضمن تبریک دهه کرامت گفت: اگر کسی برای زیارت علی بن موسی الرضا (ع) اذیت شودخداوند متعال بهشت را بر او واجب می کند.

وی در ادامه با اشاره به روایات اسلامی درباره شخصیت وجودی حضرت رضا(ع) و اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره دو نفر از، کلمه بضعه استفاده کرده است، یکی درباره حضرت زهرا(س) ودیگری درباره حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اذعان داشت: عنایات امام رضا (ع)هر قوم و مذهبی را مسلمان، مسیحی، ارمنی و.... را شامل می شود.

رحمانی با اشاره به خاص بودن معنای کلمه شیعه و عام بودن معنای کلمه محب، خاطرنشان کرد: ما در معنای اخص، در شادی اهل بیت(ع)شاد هستیم ودر غم آن بزرگواران اندوهگین و غمگین هستیم، اما بعنوان شیعه چه مقدار از سیره زندگی ائمه(ع) را در زندگی خود پیاده کردیم. صرف دوست داشتن اهل بیت(ع) محبین آن حضرات را شامل می شود و شیعه در کلام عرب یعنی پیرو آن بزرگواران عمل کردن و سیره آنان را در زندگی ساری وجاری ساختن است.


وی در باب نام نیکو انتخاب کردن برای فرزند افزود: همواره انسان در معرض دو نوع الهام غیبی
گاهی از جانب خداوند و گاهی از ناحیه اهل بیت (ع) است و همواره در معرض مخابره دو نوع پیام یک دسته از این پیام ها، از شیاطین است که به آن وسوسه می گویند،و دسته دیگر پیامهایی از ملائکه خداوند است که به آنها الهام گفته میشود اسم فرزند را هم خداوند به پدر و مادر الهام می کند اما درمعرض این الهام قرار گرفتن شرایطی را می طلبد.

مدیر حوزه علمیه حضرت معصومه (س)،انسان همیشه و در تمام لحظات در معرض فیوضات خداوند است؛ مشروط به اینکه خودحجاب ایجاد نکند، گاهی اوقات ما با گناه، اینقدر پرده و حجاب ایجاد می کنیم که دیگر عنایتی به ما نمی رسد.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب نام نیکو برای فرزند در اسلام اذعان داشت: اسم تاثیر مستقیم روی شخصیت فرزند دارد. رضا یعنی کسی که راضی به رضای خداوند است ومقام رضا بالاتر ین مقامی است که یک انسان می تواند به آن برسد.

رحمانی ادامه داد: بالاترین صحنه رضایت در واقعه عاشورا مشهود است، بنده اگر از خداوند راضی شود ، خدا هم از او راضی میشود این راضی شدن نکته مهمی است گاهی انسان، راه را گم می کند و از حوادث روزگار شاکی می شود و کمالات را منصوب به خود می داند وایرادات را منصوب به خالق عنوان می کند، در حالی که اینگونه نیست، اگر صاحب فضائلی هستیم همه از عنایت خداوند متعال است.


وی با اشاره به خضوع حضرات معصومین(ع) دربرابر خداوند،و توصیه قرآن کریم به نشر و انفاق خوبیها و رزق در بین انسان ها خاطرنشان کرد: رزق تنها مال را شامل نمیشود وچه رزقی بالاتر از مدح اهل بیت (ع) که به انسان اجازه مدح اهل بیت (ع) داده شود.پس در نشر آن کوشا باشید که زکات علم طبق تعالیم اسلامی نشر آن است و مالی که زکاتش پرداخت نشود برکتی ندارد.

ارسال نظرات