خبرهای داغ:
در آستانه میلاد امام رئوف حضرت امام رضا علیه السلام ۴۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان فارس به همت خادمان امام رضا (ع) و ستاد دیه از بند آزاد شدند.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۷۲
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس در آستانه میلاد باسعادت امام رضا (ع) و جشن آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان، اظهار داشت: در آستانه میلادبا سعادت امام رئوف حضرت امام رضا علیه السلام 47 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بیش از 45 میلیارد تومان (45 نفر مرد و 2 نفر زن) در استان فارس به همت خادمان امام رضا و ستاد دیه از بند آزاد شدند.

وی با اشاره به وجود 31 شهرستان در استان، افزود: استان فارس در آزادسازی زندانیان در کشور سرآمد است و کانون خدمت رضوی فارس برا آزادی این زندانیان 30 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه در خصوص اقدامات دادگستری استان در راستای کاهش جمعیت کیفری، گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاملا قانونی و دارای آثار و پیامد‌های مثبت بسیاری است، زیرا اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه‌ای چشمگیری کاهش می‌دهد.

موسوی همچنین با اشاره به زندانی 34 زن در زندان‌های استان، بیان کرد: در تلاش هستیم تا با کمک خیران، ستاد دیه این تعداد زندانی زن که بدهی آنان بالغ بر 10 میلیارد تومان است در آستانه عیدغدیر آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: در حال حاضر 838 زندانی جرایم غیرعمد با 400 میلیارد تومان بدهی در زندان‌های فارس به سر می‌برند.

جایر مهدیار، مدیر دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی فارس هم گفت: تلاش می‌شود همه زندانیان زن جرایم غیرعمد فارس از زندان آزاد شوند.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌ایی با ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان به امضا رسیده که تاکنون و به لطف الهی 378 زندانی از بند زندان رهایی یافتند که 77 نفر آن‌ها زن بودند که مجموع بدهی آن‌ها 374 میلیارد تومان بود که با حضور خادم یاران حرم امام رضا (ع) در منازل شاکیان توانستند 273 میلیاردتومان گذشت کنند و این کار بسیار زیبا و ارزشمندی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها