خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد

دستاورد بین المللی دانش آموز عضو پژوهش سرای رضی شهرستان تویسرکان

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از دستاورد بین المللی دانش آموز عضو پژوهش سرای رضی شهرستان تویسرکان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۷۳۲۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود نقوی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: باتوجه به نامگذاری سال گذشته با عنوان «توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين» توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و لزوم خطی مشی قرار دادن اين مهم برای عملياتي شدن شعار سال در آموزش و پرورش و نيز نظر به اينكه پژوهش‌سراهاي دانش‌آموزي باتوجه به سياست‌ها و راهبردهاي اساسي آموزش و پرورش مبني بر توسعه‌ محيط‌های متنوع يادگيري، به عنوان مركز ثقل فناوري هاي نوين، پژوهش، خلاقيت و نوآوری فعاليت مي‌کنند، بنابراین تمركز راهبردی بر موضوع دانش بنيان شدن اين مراكز و پشتيبانی‌های قانوني برای راه‌اندازی پژوهش‌سرا با محوريت دانش بنيان بيش از پيش ضروری است.

وی افزود: در اين راستا اداره كل آموزش و پرورش استان همدان ضمن تشكيل ستاد استانی، با تدوين شيوه نامه‌ اختصاصی، محوريت دانش بنيان را در امور پژوهش‌سراهای دانش آموزی عملياتی و درسال گذشته برای اجرا به اين مراكز ابلاغ کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: اين اقدامات در سال مذكور منتج به انجام فعاليت‌های علمی-پژوهشی متعددی(به صورت نظام‌مند) توسط دانش آموزان عضو پژوهش سرا شد.

وی با اشاره به دستاورد بین المللی دانش آموز عضو پژوهش سرای رضی شهرستان تویسرکان، ادامه داد: موضوع يكی از اين فعاليت‌های پژوهشی كه توسط آقای زكريا دستوم دانش آموز تويسركانی و زير نظر معلم راهنما آقای محمد كزازی انجام شد، سنتز نانوبيوكامپوزيت مغناطيسی پوشش داده شده با كيتوسان جاذب رنگ در محلول‌های آبی است.

وی خاطرنشان کرد: نتايج اين تحقيق كه 13 ماه به طول انجاميد در مجله‌ بريتانيايی (NATURE) كه يكی از پُر ارزش‌ترين و پُر استنادترين مجلات علمی جهان و با ضريب تاثير (40.137) است به چاپ رسيد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار