خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسنی:

معلمان زیربنای تکامل و تحول جامعه و افراد آن هستند

همدان- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: معلمان زیربنای تکامل و تحول جامعه و افراد آن هستند.
کد خبر: ۹۵۰۸۸۷۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
معلمان زیربنای تکامل و تحول جامعه و افراد آن هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در دیدار با رئیس و معاونین آموزش و پرورش همدان اظهار کرد: در جامعه اسلامی اساسی‌ترین کار تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را دارد معلم است؛ کسی که کار هدایت، تکامل و تعلیم و آموزش انسان را عهده دار است و به همین خاطر است که پیامبران معلمان بشر نام گرفته‌اند.

وی افزود: در جامعه اسلامی این مهم به عهده انسان‌های شریف، قانع و وظیفه شناسی است که از سر تعهد و دلسوزی به ساختن، و شکل دهی استعدادهای مومن و کاردان مشغول هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان ادامه داد: قرآن کریم برای معلم نقش خدایی قائل است؛ صفت تعلیم برای خداوند است یعنی همین کاری که معلمان می کنند، علاوه بر این نقش در جامعه، معلم نقش پیامبران را هم دارد یعنی با الگوگیری از رسولان الهی به پرورش و آموزش افراد جامعه همت دارد.

وی ابراز کرد: اهمیت هر کاری را باید با نقش و ارزش آن ببینیم؛ اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمی به اندازه‌ای است که ساختن و هدایت یک فرد برابر با زنده کردن همه افراد جامعه است، امام صادق(ع) در تفسیر  آیه قرآن می‌فرمایند منظور از زنده کردن یک فرد، هدایت و پرورش است، اگر کسی جوانی را هدایت کند و وظیفه انسان سازی داشته باشد مثل این است که همه دنیا را زنده کرده است.

حسنی با بیان اینکه یکی از نبردهای پیامبر(ص) خیبر بود، اضافه کرد: پیامبر(ص) در این نبرد پرچم را به دست حضرت علی(ع) داد و به ایشان فرمود قبل از جنگ نمایندگانی را به سوی سران اعزام کن و آنان را به آیین اسلام دعوت کن؛ همچنین فرمود هرگاه خداوند یک فرد را به وسیله تو هدایت کند بهتر از این است که شتران سرخ موی از آن تو باشد و آنها را در راه خداوند صرف کنی.

وی گفت: این ارزش انسان سازی است که در تعالیم اسلام، هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند البته لازمه این تاثیرگذاری خودسازی معلمان است، این ویژگی پیش نیاز این تاثیرگذاری است یعنی معلم تا زمانی که خود را نساخته باشد نمی‌تواند دیگران را بسازد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بیان کرد: معلمان زیربنای تکامل و تحول جامعه و افراد آن هستند، وقتی  در قرآن پژوهش می‌کنیم ویژگی‌هایی برای معلم نمونه مطرح می‌شود از قبیل تواضع، مهربانی و اخلاق نیک چراکه همه شاگردان بدون اختیار تاثیرات خلقی و رفتاری معلمان را می‌پذیرند و یکی از شروط اساسی معلمی داشتن اخلاق نیکو است.

وی داشتن صبر و گذشت، صداقت، حفظ شخصیت دانش آموز، تطابق  گفتار با رفتار معلم را از دیگر ویژگی‌های معلم نمونه عنوان کرد و افزود: امید است خداوند زحمات همه معلمان زحمتکش و خدوم را که دغدغه تربیت و آموزش دارند به درگاه خود بپذیرد و در نامه اعمال آنها ثبت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار