حسینی در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان همدان عنوان کرد

شهید مطهری، معلمی در تراز انقلاب اسلامی/ دولت باید کاری کند که شرایط اقتصادی کشور بهتر شود

همدان-معاون پارلمانی رئیس جمهور در بیان شأن و منزلت شهید مطهری، ایشان را معلمی در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: به فرموده رهبری همه خوبی‌ها در وجود ایشان هست.
کد خبر: ۹۵۰۹۷۵۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمحمد حسینی در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان همدان با گرامیداشت هفته معلم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: باید به این سند توجه بیش از پیش داشت چرا که این  نقشه راه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه این دولت یک دولت مردمی، انقلابی و عدالت محور است، عنوان کرد: علاوه بر این دولت سیزدهم دولت ولایی است و همواره  به بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت داده و بلافاصله بعد از فرمایشات رهبری با برگزاری جلسه در دولت تقسیم وظایف می‌کنند تا مسئولین کار را شروع و به نتیجه برسانند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید براینکه مدارس دولتی باید تقویت شوند، تصریح کرد: آموزش و پرورش و مسئله آموزش باید حاکمیتی باشد ضمن اینکه پیش‌بینی شده بخش غیر دولتی در این زمینه کمک حال آموزش و پرورش بوده اما نباید مسئله آموزش را برونسپاری کرد.

وی اضافه کرد: همان گونه که دانشگاه‌های دولتی مورد اقبال است، و اگر افراد در دانشگاه دولتی پذیرفته نشوند به سمت دانشگاه‌های غیر دولتی حرکتی می‌کنند، در مدارس هم باید این جایگاه رفیع را داشته باشیم و مدارس دولتی را تقویت کنیم.

حسینی با اشاره به نقش فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، به اهمیت موضوعات پرورشی و تربیتی پرداخت و عنوان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند، معلمان باید در کنار آموزش به مسئله پرورشی و تربیت دانش‌آموزان هم اهمیت دهند و با همفکری راهکاری برای مسائل تربیتی پیدا کنند چراکه نقش معلم در تربیت دانش‌آموز بسیار تاثیرگذار است.

وی برنامه‌های راهیان نور و راهیان پیشرفت را اقدامی موثر در تربیت دانش‌آموزان دانست و گفت: باید به راهیان پیشرفت و راهیان نور بها داد و با توجه به اینکه در بودجه سالیانه درصدی را برای فعالیت‌های فرهنگی در نظر می‌گیرند که باید بخشی به آموزش و پرورش اختصاص یابد تا بتواند به نحو بهتری این برنامه‌ها را اجرایی کند ضمن اینکه ضروری است دیگر دستگاه‌ها دراین خصوص کمک حال آموزش و پروش باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص مسئله رتبه‌بندی معلمان با بیان اینکه دولت سیزدهم نسبت به این مسئله مهم بی‌تفاوت نبود، گفت: مجلس پیگیر رتبه‌بندی بود و با وجود اینکه رتبه‌بندی بار مالی داشت و مشکلاتی که دولت در آغاز راه داشت ولی این موضوع را پذیرفت چرا که به مسأله تعلیم و تربیت اهتمام دارد اما چون زمان اجرای آن کوتاه و فشرده شد و با اشکالاتی هم مواجه بود که کام مسئولین و معلمان را تلخ کرد اما در نهایت تصمیماتی هم گرفته شد و دولت به این مسئله مهم بی‌تفاوت نبود که امیدواریم این موضوع هم به خوبی حل شود.

وی در ادامه در بیان شأن و منزلت شهید مطهری، ایشان را معلمی در تراز انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: خصایص ارزنده‌ای در استاد مطهری وجود دارد که به ایشان چهره خاص می‌بخشد و به فرموده رهبری همه خوبی‌ها در وجود ایشان هست.

حسینی با تاکید بر اینکه شهید مطهری به عنوان الگو و اسوه برای معلمان است، خاطرنشان کرد: سلوک، منش و رفتار ایشان درس و آموزنده بود و دم گرم و مسیحایی او می‌توانست بر آهن سرد دیگران هم تاثیرگذار باشد و آنها را همراه کند بنابراین باید الگوی معلمان باشد چراکه سیره و منش و تفکر شهید مطهری نیاز امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه دولت اهتمام جدی به مسئله آموزش و پرورش دارد به مسائل سیاسی روز اشاره و اظهار کرد: دولت باید کاری کند که شرایط اقتصادی کشور بهتر شود که البته این کار شروع شده و اگر در دهه ۹۰ رشد اقتصادی ناچیز و اندک بوده امروز دولتمردان در تلاش هستند تا این رشد افزون شود وسرمایه‌گذاری بیشتر شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ در صنعت، نفت، گاز انجام و صادرات بهتر از گذشته انجام می‌شود، اضافه کرد: با تعاملاتی که با کشورهای منطقه و آسیایی و با قدرت‌های اقتصادی بزرگ همچون چین، روسیه، هند و آمریکای لاتین  انجام می‌شود اوضاع به نفع ما و جبهه مقاومت رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه در کشور به فرهنگ کار توجه چندانی نمی‌شود، یادآور شد: امیدواریم معلمان بتوانند شور و نشاط را در جامعه ایجاد کنند تا هر کدام از سرمایه‌های آینده کشور در راستای پیشرفت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار