خبرهای داغ:

لزوم نظارت دقیق کارشناسان بر تعیین اجاره‌بهای منازل

امام جمعه کازرون گفت: بسیاری از همشهریان ما در پرداخت اجاره بها مستاصل هستند که البته این مشکل بعضا شامل شهرستان‌های دیگر نیز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۷۵۷۹
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهادت شهدای پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ گفت: در آستانه رحلت امام خمینی (ره) هستیم، کسی که نتیجه قیامش، درهم شکستن حکومت شاهنشاهی شد و این قیام وعده اولیا خداوند بود.

او گفت: امروز کسانی که ادعا داشتند که بر غرب و شرق حکومت میکنند، راهی جز درخواست مذاکره با فرزندان روح الله(ره) را ندارد. امروز کار به جایی می‌رسد که ولی امر مسلمین جهان روزشمار مرگ اسراییل را بیان می‌کند، و خیلی زود نشانه های آن مشخص می گردد و اندکی نمی‌پاید که از صحنه روزگار محو خواهد شد.

حجت‌الاسلام صباحی با بیان اینکه راه همان راه امام که مبارزه با استکبار، خدمت به مستضعفین و عبادت کردن است؛ با اشاره به اینکه از جمله شاگردان امام خمینی (ره) را در دفاع مقدس دیدیم، ادامه داد: مشاهده کردیم در خدمت رسانی به مردم و جهادسازندگی، چگونه فعالیت می‌شد و انشالله از گردنه‌های سخت اقتصادی نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

خطیب جمعه کازرون در ادامه با اشاره به اشتیاق کشورهای مختلف جهت ارتباط‌گیری با ایران مقتدر، گفت: جهان شاهد گشودن باب گفتگوی کشورهای عربی با ایران است.

وی افزود: استعمارگران و استکبار جهان، کشورهای عربی را در حد بازار کوچک محصولات خود قلمداد می‌کنند، به آنان لقب گاو شیرده دادند‌ و اجازه انتقال فناوری و دانش به آن کشورها را نمی دهند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر سلطان عمان به ایران، گفت: روابط ایران و عمان از قدیم الایام خوب بوده است و این دو کشور منافع دیپلماتیک و اقتصادی دارند.

او اضافه کرد: یکی از درخواست‌های پادشاه عمان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، شروع روابط ایران با مصر است‌. چنانکه روابط عربستان نیز با ایران شروع شده، بلژیک نیز از طرفی دیگر درخواست کرده و دیگر کشورها نیز به همین منوال پیگیر ایجاد ارتباط با ایران هستند.

حجت‌الاسلام صباحی خاطر نشان کرد: ولوله و ترسی در غرب به‌دلیل شروع مجدد ارتباطات کشورهای عربی با ایران، ایجاد شده است. از سویی آنان اجازه قدرت‌یابی کشوری دیگر را در منطقه نمی دهند و مایلند که این کشورها را در حد بازار مصرفی محصولات خود نگه دارند.

خطیب جمعه کازرون در ادامه با اشاره به شرایط موجود اقتصادی و لزوم رعایت نظارت و انصاف در تعیین اجاره بهای منازل گفت: بسیاری از همشهریان ما در پرداخت اجاره بها مستاصل هستند که البته این مشکل بعضا شامل شهرستان‌های دیگر نیز می‌شود.

او با بیان اینکه راهکار بررسی کارشناسی است، متذکر شد: اما این مسئله را بیان میکنم تا صدای ما شنیده و حل شود. برای این منظور، اجازه دهیم کارشناسان رسمی مثلا از سوی دادگستری، اجاره بها را مشخص کنند. چنانکه همه کالاها قیمت دارد.

وی افزود: به طور مثال محله، زمان ساخت و متراژ‌ بنا بررسی شود و نرخ دولتی تعیین شود، تا هر صاحبخانه نتواند قیمت را به دلخواه عوض کند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر از خطبه امروز با انتقاد از برگزاری مجالس ختم در قبرستان‌ها بجای مسجد گفت: با وجود انتقاد و درخواست عمده مردم، کسانی هستند که مجالس ختم را در آرامستان‌ها برگزار می‌کنند، درحالیکه بهتر است که در مسجد برگزار شود تا ضمن بهره‌مندی از فضای معنوی، قرآن و ختمی نیز صورت پذیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، مداحان نیز در مساجد حاضر شوند و همچنین مسجدی‌ها با خانواده های داغدار همکاری کرده و شرایط و امکانات برپایی مجالس ختم را فراهم کنند.

او افزود: در مسجد شرایط بهداشتی مناسبی برقرار است و همچون قبرستان نیست. پس با توجه به درخواست‌های مردمی، تقاضا دارم، متولیان از جمله صاحبان عزا، مداحان و هیات امنای مساجد در این امر همکاری کنند تا مجالس ختم، در فضای معنوی مساجد برگزار شوند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار