خبرهای داغ:
مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری قزوین؛

عصر رمان، با حضور برگزیدۀ هشتمین جشنوارۀ داستان انقلاب برگزار می شود

مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری قزوین گفت: با هدف بررسی سیر رمان‌های تاریخی نشست دوم عصر رمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۷۸۰۵
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، روح الله شریفی با اشاره به جایگاه رمان تاریخی و تأثیر آن بر فرهنگ جامعه ابراز کرد: هر ملتی از گذشتگان خودش یک میراث تاریخی و فرهنگی را تحویل می گیرد. خوب و بد، زشت و زیبا. این گذشته همیشه جلوی چشم خواهد بود. ما همیشه گذشته و گذشتگان را قضاوت می کنیم. اما آیا قضاوت درباره گذشته کار ساده‌ای است؟ چطور می توانیم درک درستی از شخصیت های معروف و حوادث مهم گذشته داشته باشیم؟ در دنیای ادبیات این کار فقط از رمان برمی آید.

 

مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری قزوین با توجه به برنامه های حوزه هنری استان قزوین در شکل گیری و تحقق ادبیات پیشرفت یادآور شد: برای ساختن آینده باید از اتفاقات گذشته مطلع بود. رمان تاریخی نیز در تولد و رشد ادبیات پیشرفت، کمک خواهد کرد و قابلیت‌های زیادی در بازنمایی هویت ایران دارد.

 

وی در خصوص نشست دوم کارگاه عصر رمان گفت: پس از برگزاری موفق و پرطرفدار عصر رمان1 با حضور آقای شرفی خبوشان در نشست دوم میزبان نویسنده ای نامدار از استان یزد خواهیم بود. هادی حکیمیان از چهره های موفق سال های گذشته در نگارش رمان تاریخی درباره وقایع و شخصیت های معروف یزد هستند و ما در این برنامه درباره کتاب هایی از ایشان گفتگو می کنیم که برای نوجوانان نوشته شده اند.

 

گفتنی است، نشست عصر رمان روز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در سالن حافظ حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها