شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر رسایت خبرنگاری در بیان مطالبات مردم از مسئولین گفت: تامین آب پایدار مشکل شهرستان شاهرود است که باید مسئولین به این مهم توجه و در حل آن بکوشند.
کد خبر: ۹۵۱۷۸۱۸
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

اولویت تامین آب پایدار شاهرود/توجه به اصلاح شبکه، فاضلاب و فرهنگ سازی مصرفبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در مراسم معرفی مسئول خبرگزاری تسنیم در شاهرود که با حضور جمعی از مسئولین در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد در سخنانی با تاکید بر اینکه رسانه باید رسا و رسانا باشد، با انتقاد از برخی از عملکرد‌ها اظهار کرد: گاهی مشاهده می‌شود که در فضای مجازی و خبرگزاری و برخی خبرنگار‌ها یک چیز کوچک را بزرگ می‌کنند و عکس آن هم درست نیست.
او با بیان اینکه بنده غصه می‌خورم که می‌بینم چیز‌های خیلی سطحی را بزرگ و مطالب مهم بیان نمی‌شود، افزود: در این راستا علم رسانه و اخلاق رسانه بسیار مهم و باید همواره در دستور کار باشد.
امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: صداقت و امانت در مطالب باید همواره مورد توجه باشد و بنده به شخصه راضی نیستیم غیر از سخنانی که بیان می‌کنم مطلب دیگری را به بنده نسبت داده شود و باید خبرنگار امانتدار و حُر باشد و مصلحت کسی را در نظر نگیرد و حق و واقعیت را بیان کند.
او، حرفه‌ای بودن و امانتداری و صداقت در کار را در رسانه بسیار مهم برشمرد و گفت: هر چه این‌ها رعایت شود مخاطب بیشتر جذب می‌شود.
امینی با تاکید بر اینکه نهاد امامت جمعه مظلوم واقع شده است، افزود: خطبه‌ها درست پخش نمی‌شود و تقطیع می‌شود و باید به این نهاد مهم و اثرگذار که مطالبات مردم بیان می‌شود توجه گردد.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه مطالبات مردم صادقانه و همراه با امانتداری در خبرگزاری‌ها بیان شود، به مشکل مهم آب شرب شاهرود اشاره کرد و گفت: در حوزه آب، باید تولید آب پایدار مورد توجه باشد و با چاه زدن دردی دوا نمی‌شود.
او ادامه داد: در هر کجای استان و کشور چاه بزنند بدرد نمی‌خورد و باید دنبال آب پایدار بود که متاسفانه در شاهرود چشمه سار‌های قطری و سد کالپوش می‌تواند آب پایدار را تامین کنند، اما خدا نگذرد از کسانی که سبب ایجاد اختلاف و مشکل در این مسیر شده اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به مشکل هدر رفت آب در شبکه توزیع، گفت: در کشور با توجه به آمار بین ۲۰ تا ۳۵ درصد پرت آب است و در شاهرود و روستا‌ها هم پرت آب تا ۳۵ درصد داریم و علت قدمت تا ۶۰ سال شبکه توزیع آب است و اگر آب دریای خزر هم بیاوریم با این پرت آب مشکلی حل نمی‌شود و باید مجلس به این موضوع توجه کند و جنگ آب را جدی بگیرد و بودجه مهمی برای اصلاح شبکه آب بگذارد.
او موضوع فاضلاب نیز مورد توجه قرار داد و افزود: ۱۵ سال طول کشیده است تا فاضلاب شاهرود اجرا شود و تاکید دولت به بخش خصوصی برای خرید فاضلاب است که این برای بخش خصوصی توجیه ندارند و باید شهرداری‌ها و کارخانجات بیایند و از این فاضلاب استفاده کنند و فاضلاب اهمیتش کمتر از آب پایدار نیست و بزرگترین سرمایه است که دولت خودش باید سرمایه گذاری کند. امینی به موضوع فرهنگ سازی در مصرف آب هم تاکید کرد و گفت: اگر این پازل‌ها کنار هم قرار گیرند برای آینده شهر مهم است و مشکل آب حل خواهد شد و رسانه‌ها در مطالبه گری نقش مهمی دارند.
در این دیدار که ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مسئول بسیج رسانه شهرستان، مسئول روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان و مدیر روابط عمومی نهاد امامت جمعه و مسئول خبرگزاری تسنیم استان حضور داشتند، علیرضا رحیمیان به عنوان مدیر و نماینده خبرگزاری تسنیم در شاهرود معرفی و از زحمات مسعود کریمی در مدت تصدی اسن مسئولیت قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها