چهاردهم و پانزدهم خرداد، مظهر پیوند عمیق و تاریخی و اوج دلبستگی میان امام راحل و امت و نشانی آشکار از تبعیت، فرمانبرداری و دلدادگی حقیقی ملت از امامشان است.
کد خبر: ۹۵۱۷۹۰۷
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان رشت، سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان در پیامی فرارسیدن سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس سره الشریف و همچنین شصتمین سالروز قیام خونین پانزده خرداد را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ
چهاردهم و پانزدهم خرداد، مظهر پیوند عمیق و تاریخی و اوج دلبستگی میان امام راحل و امت و نشانی آشکار از تبعیت، فرمانبرداری و دلدادگی حقیقی ملت از امامشان است، که این خود یکی از رموز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و بقای نظام اسلامی در طول تاریخ معاصر بوده است.

قیام ۱۵ خرداد نیز به‌عنوان یکی از رویدادهای جاودان و تأثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی مردم ایران به شمار می‌رود به‌ نحوی‌ که امام راحل عظیم‌الشان در این‌باره می‌فرمایند: «قیام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستم‌ شاهی را در هم شکست و افسانه‏‌ها و افسون‌‏ها را باطل کرد و کاخ‌‏های ستم را درهم کوبید».

در سی‌وچهارمین سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی، ملّت رشید ایران بار دیگر با تمسک به وصایای حضرت امام (رحمه الله علیه) بعنوان نقشه راه انقلاب اسلامی، ولایت فقیه را رمز ماندگاری نهضت و عامل اصلی ناکامی دسیسه‌های دشمنان معاند می‌دانند و برای همیشه صیانت از این اصل را رسالت خطیر و فراموش ناشدنی خود تلقی می‌کنند و با بیعت مجدد با رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بر این باورند که این انقلاب مصمم تر از گذشته به راه آرمانی خود ادامه داده و با گفتمان تأثیرگذار و نفوذ فرا منطقه‌ای خود، نظام سلطه و استکبار را بیش از گذشته مقهور کرده است.

چهاردهم خردادماه، سالروز رحلت جان‌سوز بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بار دیگر فرا می‌رسد و آرمان‌های بلند آن مرد الهی و مطهر، همچون خورشیدی در آسمان جان‌ها تلالو می‌گیرد. حضرت امام خمینی(ره) به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد، ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد و به آنان غرور و شخصیت و خودباوری بخشید و قیام تاریخی و خونین ۱۵ خرداد هم که به برکات همان هدایت و روشنگری حکیمانه‌ امام راحل شکل گرفت نه تنها زمینه سست شدن پایه‌های حکومت ستم شاهی را فراهم کرد بلکه زمینه‌ی احیا تمدن بزرگ اسلام در جهان را هموار ساخت.

اینجانب سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) را به رهبر معظم انقلاب، ملّت شریف ایران و تمامی عاشقان و رهروان ولایت تسلیت عرض نموده و با گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد، اذعان می‌دارم بی‌شک این انقلاب که نتیجه‌ی ایثار و فداکاری‌های همه‌ی دلباختگان مکتب عاشورا است، به سرمنزل مقصود خواهد رسید و با رهبری حکیمانه‌ی حضرت امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

سرتیپ‌دوم پاسدار محمد عبدالله‌پور
فرمانده سپاه قدس گیلان
۱۴۰۲/۳/۱۳

ارسال نظرات