رئیس سازمان مدارس الگوی صالح استان اردبیل:

مردم ایران با شرکت در مراسم ارتحال امام قدرت ارتباط امامت و ولایت را به دنیا نشان دادند

 اهمیت نام امام خمینی(ره) بر تارک سیاسی کشور و سپهر سیاسی جهان بیش از آن است که بتوان قلم به دست گرفت و نکاتی را ذکر شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۲۰۹
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

مردم ایران با شرکت در مراسم ارتحال امام قدرت ارتباط امامت و ولایت را به دنیا نشان دادند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،علی لطفی در پاسخ به این پرسش که چه خاطراتی از زمان رحلت حضرت امام خمینی (ره) در ذهنتان مانده است؟ اظهار کرد: سی وچهارمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) را به همه مسلمین جهان بخصوص دوستداران امامت و ولایت تسلیت عرض می کنم. دقیقا یادم هست در مدرسه ایثارگران درس می خواندم، آماده رفتن به مدرسه شدم که از طریق رادیو خبر رحلت حضرت امام (ره) را شنیدم کاملاً حیرت زده شدم و ثانیه هایی همه وجودم خشک شدند. همه در داخل خانه در گوشه ای گریه می کردند. همهمه داخل کوچه همراه با گریه های جانسوز دنیایی به پا کرده بودند. مثل اینکه قیامت شده است. اما در این قیامت همه تنها بفکر جواب رسیدگی به اعمال خود نبودند. با خدا حرف می زدند که چرا از عمر آنها نکاسته تا به عمر امامشان اضافه کند. انگار دنیا به تلاطم افتاده بود. زن و مرد و جوان و کودک و پیر همه برای رحلت حضرت امام(ره) اشک می ریختند. مهمترین خاطره آن روزها برای بنده خواندن وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام(ره) است که توسط مقام معظم رهبری خیلی جذاب و بیاد ماندنی قرائت شد.

وی در پاسخ به پرسش تشییع پیکر حضرت امام را چگونه دیدید؟ بیان کرد: جمعیت چندین میلیونی که از جای جای ایران اسلامی برای تشییع پیکر پاک امامشان آمده بودند و ازطریق تلویزیون به تمام جهان مخابره می شد چشمان دشمنان و دوستان را به تعجب وا داشته بود، چون در ایران دنیا بدون حضرت امام (ره) جهان بی روح بود و علاوه بر تهران در همه استانها و شهرها و روستاها قیامتی برپا بود و بیمارستانها پر از عاشقان امامت و ولایت شده بود که از حال رفته بودند. از دبیر کل سازمان ملل متحد گرفته تا کشورهای اسلامی و غیراسلامی پیام تسلیت فرستادند و تا آنجا میدانم بزرگترین تشییع جنازه دنیا با استقبال بیشمار مردمی که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده مراسم تشییع پیکر پاک حضرت امام (ره) می باشد و حتی در این مراسم هم مردم ایران قدرت ارتباط امامت و ولایت را به دنیا تعریف کردند و پشت همه دشمنان را به لرزه در آوردند و پس از چند روزمراسم وداع امت با پیکر پاک امامشان در شانزده خرداد در نزدیکی بهشت زهرا پیکر پاک حضرت امام(ره) به خاک سپرده شد.

رئیس سازمان مدارس الگوی صالح استان اردبیل در پاسخ به این پرسش که به نظر شما نظر حضرت امام (ره) بطور خلاصه در مورد تعلیم و تربیت انسان چه بود؟ گفت: حضرت امام (ره) در بیانات گهربار خود فلسفه بعثت را تربیت بشر معرفی می کنند و می فرمایند که انبیاء برای تربیت بشر و برای انسان سازی از طرف خدای تبارک و تعالی آمده اند. یعنی بن و اساس عالم برای تربیت انسان است  چون انسان شگفت انگیزترین مخلوق خداوند و والاترین نشانه قدرت اوست، آفریده شده است تا به مقام خلیفه الهی برسد و این موضوع تنها با تعلیم و تربیت صحیح می تواند بوجود بیاید.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) در این بحث هم به مبانی علمی وهم به مبانی فلسفی وهم به مبانی دینی توجه ویژه داشته اند و تزکیه نفس را مولود تربیت صحیح می دانند، یعنی تعلیم و تربیت صحیح است که می تواند انسان را طوری بسازد تا بر نفس خود معرفت پیدا کند، مسامحه و سهل انگاری در تعلیم و تربیت را خیانت به اسلام و جمهوری اسلامی و استقلال فرهنگی ملت و کشور میدانند و بخاطر آن فرموده اند که مجلس و ملت و متفکران متعهد باید اصلاح فرهنگ و از آن جمله اصلاح مدارس از دبستان تا دانشگاه را جدی بگیرند و با تمام قوا در سد راه انحراف بکوشند.

ارسال نظرات