خبرهای داغ:
حجت الاسلام بیاتی مسئول نمایندگی ولی فقیه:

قیام ۱۵ خراد قیامی ماندگار و اثر گذار

کد خبر: ۹۵۱۸۴۳۸
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

حجت الاسلام و المسلمین روح الله بیاتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) اصفهان در گفتگو با خبرگزاری بسیج بیان کرد : بی تردید هیچ دگرگونی و انقلابی بی ریشه و علت پدید نمی آید و بسترها و عواملی در شکل گیری آن مؤثر است.وقیام ۱۵ خرداد نیز جنبشی ماندگار و اثر گذار است و نقطه عطفی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود. این قیام، سر آغاز تحوّلات و دگرگونیهای شگفت آوری شد که به حق می توان از آن به عنوان «یوم اللّه» نام برد.

و در ادامه وی اظهار داشت : نهضت پانزده خرداد ـ به عنوان مقدمه و طلیعه انقلاب شکوهمند اسلامی تداوم نهضتهای قبلی از جمله نهضت تحریم تنباکو و انقلاب مشروطیت تا سال 41 بود که بعد از آن تا انقلاب اسلامی تداوم داشتند‌ و همانطور که شهید مطهری می گوید: «این نهضت، نهضتی است از تیپ نهضت پیامبران؛ یعنی، برخاسته از خودآگاهی یا خدا آگاهی.

حجت الاسلام و المسلمین بیاتی در ادامه گفت :این خود آگاهی ریشه اش در اعماق فطرت بشر است و وجدان اسلامی بیدار شده جامعه ما را در جستجوی ارزشهای اسلامی برانگیخته است و این وجدان مشترک و روح جمعی جوشان جامعه است که طبقات مختلف و احیاناً متضادّ را در یک حرکت هماهنگ به راه انداخته است.
در واقع مهم ترین عامل شکل دهنده نهضت 15 خرداد، احساس و باور عمیق توده های مردم درباره دین ستیزی، ارزش ستیزی و به حاشیه راندن دین از یک طرف، و حاکم کردن ارزشهای مرده و منحط غربی و غیر دینی از طرف دیگر بود؛ یعنی، درخواست عمومی مردم برای اصلاح و دگرگونی در ناهنجاریها و کژتابیهای فکری، اخلاقی و دینی ای که داشت شکل می گرفت.

وی همچنین بیان داشت : در واقع مردم بیانات روشن و قابل فهم امام را در مورد خطراتی که اسلام را تهدید می کرد درک نمودند و ایمان و اعتقاد آنان به عنوان یک عامل نیرومند و جریان ساز عمل کرد. اتحاد مجموعه سه عنصری اسلام، امام و مردم به صورت قدرت جدیدی در مقابله با رژیم و سلطه خارجی درآمد که خاموش نشد و تا پیروزی انقلاب در بهمن 57 شعله ور ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار