مسئوول نمایندگی ولی فقیه درناحیه بندرلنگه :

قیام ۱۵خرداد؛نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود

حجت الاسلام عباس شمس نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج شهرستان بندرلنگه گفت؛ خردادماه، روز قیام خونین مردم جان‌برکفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.خون به ناحق ریخته شده شهدای قیام لله ۱۵خرداد در دهه فجر انقلاب اسلامی در سال۱۳۵۷ به ثمر نشست .
کد خبر: ۹۵۱۸۵۳۳
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

حجت الاسلام شمس گفت؛ درقیام پانزده خرداد نقش طلاب جوان در مصاف با طاغوت زمان و همراهی با امام امت بود کاری بی نظیر بود .

وی افزود :ازجمله نتایج مهمی که می‌توان به‌عنوان نقطه عطف از آن یاد کرد، پیدایش نسلی از روحانیون، پس از واقعه ۱۵ خرداد ۴۲ بود که سعی کردند که پس از تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه و سپس عراق، مقابله‌ای را که ایشان مابین قم و رژیم پهلوی به وجود آورده بودند همچنان ادامه دهند.

حجت الاسلام شمس افزود :اگرچه به دلیل حاکمیت جو اختناق و سخت تر شدن امکان مخالفت با رژیم، فعالیت این گروه نیز بالطبع با مشکلات و سرکوب‌های فزاینده‌ای همراه شد و بی‌علاقگی برخی از مراجع قم نسبت به گرم نگاشتن تنور مخالفت با رژیم پهلوی، موانع متعددی بر سر راه آنان گذارد، با این همه، این عده با تلاش خستگی ناپذیری که از خود نشان دادند، مانع شدند که فضایی که قبل از ظهور امام خمینی، بین قم و تهران حاکم بود بازگردد.

وی ادامه  داد:حوزه‌های علمیه بالاخص قم، از سال ۱۳۴۳ به بعد در لیست سیاه رژیم قرار داشت و هیچ مرجع و روحانی طراز اولی حداقل در ظاهر دیگر نمی‌توانست ارتباطی با رژیم داشته باشد. معدود روحانیونی که در سال‌های بعد از ۱۳۴۳ با رژیم همکاری داشتند فاقد هرگونه پایگاه مردمی بودند.

ارسال نظرات