خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام فلاحی خبر داد

راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تولید محصولات کمیاب صنعتی برای اولین بار در همدان/پیگیر سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی در همدان هستیم

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان به عنوان اولین استانی است که می‌خواهد مرکز تحقیقات و تولید محصولات کمیاب صنعتی را که برای اولین بار در کشور تولید می‌شود، راه اندازی کند.
کد خبر: ۹۵۱۸۶۴۰
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جلسه هماهنگی با سرمایه‌گذار دانش آموخته کشور سوئد در خصوص ساخت موتور هواپیما که در سالن جلسات شهید ایزدی ساختمان مرکزی دانشگاه بوعلی با حضور روسای دانشگاه‌ها و مسئولین استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه درخصوص پیگیری فناوری نوین در عرصه‌های صنعتی با استفاده از دانشگاه‌ها که برای اولین بار است که در استان‌ها شکل می‌گیرد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ما فارغ التحصیلان زیادی در عرصه تولید و صنعت داریم که متاسفانه زمینه اشتغال آن‌ها وجود ندارد و از توانمندی آن‌ها استفاده نمی‌شود و در مقام تئوری باقی می‌ماند، گفت: بین دانشگاه و صنعت خلأیی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم این خلأ با توجه به اینکه دانشگاه‌های مهارتی، صنعتی، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی، پارک علم و فناوری نخبگان را در استان داریم، پر کنیم و این هماهنگی بین دانشگاه و صنعت در همدان شکل بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان زمینه به کارگیری افراد مخترع و توانمندی آنها وجود ندارد راهی استان‌های دیگر می‌شوند و گاهی نیز از کشور خارج می‌شوند.

فلاحی تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه و دعوت از مسئولینی که در بخش صنعتی کشور فعالیت دارند این است که بتوانیم از توانمندی تحصیل کرده‌ها و نخبگان در استان استفاده‌ کنیم و ظرفیت دانشگاه‌ها مستقیم وارد بخش صنعت شود.

وی با تأکید بر اینکه از اهداف دیگر برگزاری این جلسه توسعه استان، ایجاد اشتغال، تولید دانش بنیان با استفاده از فناوری‌های نوین است، بیان کرد: دانشگاه‌های خوبی در استان همدان وجود دارد و با این وجود در بخش صنعتی متاسفانه رشد و پیشرفت خوبی نداشته است امیدواریم مسئولین اهتمام ورند و از این ظرفیت استفاده کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور به برخی از محصولات صنعتی و تکنولوژی‌هایی نیاز داریم که در کشور وجود نداشته و برای اولین بار مهندسی معکوس شده و تولید شده است، ابراز کرد: ما به دنبال این هستیم که این تکنولوژی‌ها را که در مراکز تحقیقاتی تهران زیر نظر وزارت علوم فعالیت دارند در استان‌ها توسعه دهیم.

وی تأکید کرد: همدان به عنوان اولین استانی است که می‌خواهد مرکز تحقیقات و تولید محصولات کمیاب صنعتی را که برای اولین بار در کشور تولید می‌شود و ایران جزء چند کشور اول دنیا در این زمینه قرار دارد، راه اندازی کند.

فلاحی با بیان اینکه سرمایه گذاری اولیه حدود ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو است که بخش خصوصی این کار را انجام می‌دهد، تصریح کرد: ما توانمندی بانک‌ها را نیاز داریم که با بخش خصوصی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ابتدایی شاید خیلی به نظر نرسد اما برای توسعه آن به طور قطع همکاری بخش‌های مختلف را نیاز داریم، عنوان کرد: در مراحل اولیه حدود ۵۰۰ نفر آموزش می‌بینند و در این مجموعه به کارگیری و جذب می‌شوند و بخشی هم که توانمندی مالی ندارند بورسیه می‌شوند که در این قسمت پرورش پیدا می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی دانشگاه‌ها که مدرک می‌گیرند با این شیوه و روش بیکار نمی‌مانند و در واقع جوانان تحصیلکرده، کارآمد و تراز اول نه تنها در کشور بلکه در منطقه تربیت می‌کنیم، ادامه داد: زمین احداث این مرکز در جورقان پیشنهاد شده است که اگر به تشخیص سرمایه‌گذار مناسب تشخیص داده شود انجام خواهد شد در غیر این صورت در هر منطقه از شهر که مناسب باشد احداث خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه قرار است برای اولین بار تجهیزات هواپیمایی در کشور با روش مهندسی معکوس استان تولید شود، ابراز کرد: امیدوارم از این ظرفیت برای رونق فرودگاه و بازیافت هواپیما که در میانه راه هستیم استفاده کنیم.

فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرواز حجاج از فرودگاه همدان نیز با بیان اینکه ما پیگیر هستیم اما مجموعه استانداری تا این لحظه قدمی برنداشته است، گفت: به دنبال پیگیری جابجایی تجهیزات هندلینگ، کترینگ، تامین غذای نیروهای زمینی و هوایی و اسکان نیروهای فنی پرواز هستیم.

وی با اشاره به اینکه صحبت‌هایی با سازمان هواپیمایی کشوری شده  و به ما قول داده‌اند که از ظرفیت ۶۰ هواپیماهای کوچکی که به تازگی وارد کشور شده است استان همدان هم استفاده کند، تصریح کرد: پروازهای کوچک با ظرفیت کمتر و سرعت نشستن و برخاستن بیشتر پروازهای نجف، همدان، مشهد و همدان_ کیش را شامل می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای با تأکید بر اینکه بعد از پرواز حجاج به همت سازمان هواپیمایی کشور ورود این نوع از هواپیماها به استان را پیگیری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی مانند استان‌های تبریز و کرمان  شرکتی را تأسیس کنند و هواپیما بخرند برای همیشه استان تعدیل می‌شود اما در حال حاضر با مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری این کار امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه برخی موارد در پروازهای بزرگ که از مسافر پر نشده‌اند و گاهی هم شرکت‌ها همکاری خوبی نداشتند که پروازها بعد از مقطعی کنسل شده‌اند و شرکت هواپیمایی متضرر شده‌اند، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های نجف، مشهد و کیش با وجود هواپیماهای کوچک پاسخگو خواهد بود که در ادامه بحث توریسم درمانی را هم مدنظر داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات