خبرهای داغ:
خانم مریم باوی فر، پژوهشگر و مسئول یک آموزشگاه فنی و حرفه ای در دشت آزادگان است او در کنار وظایف مادری که ایفا می کند، اشتغال و آموزش را کنار نگذاشته و علاوه بر اختراع در زمینه آموزش هنرهای تجسمی و صنایع دستی به دیگران هم فعال است‌.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۴۴
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ 

بانو مریم باوی فر، اهل دشت آزادگان، کارشناسی ارشد شیمی کاربردی دارد، ۵ سال به عنوان استاد در دانشگاه های هویزه، اهواز و سوسنگرد تدریس داشته است. 

این بانوی پژوهشگر مقالات زیاد در زمینه شیمی، پژوهش های اسلامی و علمی در قرآن دارد، و در همایش های بین المللی حضور داشته و مقالاتش در مجلات معتبر به چاپ رسیده اند.

او مخترع نوعی رنگ ساختمانی بدون بو، بوده که به ثبت رسیده است.

عشق به خانواده و فرزندانش باعث شده بیشتر از پیش تلاش کند تا در کار و زندگی موفقیت های بیشتری کسب کند.

 

اولین آموزشگاه در دشت آزادگان

او مادر دو پسر بچه بازیگوش است، بخاطر اینکه بیشتر در کنار فرزندانش باشد از استاد دانشگاهی پلی به سمت کارآفرینی ایجاد کرد، در ابتدا آموزشگاه هنر خود را در زمینه های صنایع غذایی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی تاسیس کرد، که اولین آموزشگاه فنی و حرفه ای در این زمینه ها در شهرستان دشت آزادگان است.

 

آموزش ۳۰۰ هنرجو

باوجود اینکه یک‌سالی از تاسیس آموزشگاه نمی گذرد اما در همین مدت محدود در حدود ۳۰۰ هنرجو و کارآفرین آموزش داده که برخی ها وارد بازار کار شده اند، و البته با ایجاد نمایشگاه های مختلف از آن ها حمایت کرده و به بازار کار معرفی شده اند، در حال حاضر ۵ نفر از برکت این آموزشگاه مشغول به کار شده‌اند و در محل آموزشگاه با وی همکاری می کنند.

 

کارگاه کوچک میناکاری

این هنرمند کارآفرین عنوان می کند: در کنار آموزشگاه و تربیت هنرجوها، جز اولین نفراتی هستم که مینا کاری را در سطح شهرستان آموزش دیده و فعال هستم، و در کارگاه کوچک خانگی خود طرح های متنوع میناکاری را روی ظروف اجرایی میکنم.

 

حمایت بسیج سازندگی برای گسترش فعالیت ها

او برای گسترش فعالیت ها و آموزشگاه خود از همه ارگان ها درخواست حمایت کرد و گفت: از طرف هیچ ارگانی حمایت نشدم، و انتظار دارم برای ترویج هنر و اشتغال در سطح شهرستان همه پای کار بیایند، بسیج سازندگی هم حمایت خود را اعلام کرده و در کنار ماست.

 

در نمایشگاه سوم خرداد هم که آثار هنرجوها و کارآفرینان آموزشگاه را به تچنمایش گذاشتیم علاوه بر استقبال مردم از سوی بسیج سازندگی مورد تقدیر قرار گرفتم که انگیزه و روحیه من را دو چندان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها