خبرهای داغ:
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: مدیریت صحیح زمین و اراضی کشاورزی به امنیت سرمایه‌گذاری و رشد تولید منجر می‌شود.  
کد خبر: ۹۵۱۸۷۹۱
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

 

قزوین_ به گزارش بسیج، رضا افلاطونی روز چهارشنبه در سومین نشست قرارگاه حفظ، یکپارچه‌سازی و صدور اسناد کشاورزی استان قزوین افزود: اگر مدیریت زمین به درستی صورت پذیرد، علاوه بر امنیت غذایی و زیستی شاهد امنیت سرمایه‌گذاری نیز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم اراضی بلاکشت را تجمیع کرده و به زیر کشت ببریم موجب اشتغال و تولید در کشور خواهد شد.

افلاطونی با بیان این که بزرگترین مانع کشور در مدیریت زمین فقدان ثبات در تثبیت مالکیت‌ها است، گفت: یکی از مشکلات ما تعیین تکلیف زمین‌های بلاکشت است که معمولا درجه حاصلخیزی دارند اما از سوی سودجویان اینطور وانمود می‌شود که باید تغییر کاربری بگیرند.

این مسوول بر اهمیت روند رفع تداخل اراضی پرداخت و گفت: تا قبل از رفع تداخل اراضی مردم برای کوچکترین احقاق حقی باید به دادسرا و دادگاه مراجعه می‌کردند که کمیسیون‌های رفع تداخل به بی‌نیازی مردم برای مراجعه به دستگاه قضایی منجر شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور در واکنش به مطالبات برخی سودجویان در خصوص مخالفت با تغییر کاربری اراضی اظهار داشت: از ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی کشور فقط ۱۸ میلیون هکتار قابل کشت است که کمتر از ۱۱ درصد بوده و از این بین نیز فقط پنج میلیون هکتار آن از نظر حاصلخیزی درجه یک و دو است که حفظ آن بسیار پراهمیت است.

افلاطونی یادآور شد: قزوین به عنوان پایلوت حفظ و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی انتخاب شده است، چون قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و از مولفه‌های متعدد زیرساختی و مطالعاتی برخوردار است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها