خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموزان همدانی در مدارس شاهد

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با دریافت مجوز دو مدرسه شاهد در همدان، ظرفیت پذیرش دانش آموزان همدانی در مدارس شاهد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۹۲
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود نقوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های اداره شاهد و امور ایثارگران، دو مدرسه به ظرفیت مدارس شاهد همدان اضافه شد که مدرسه دخترانه متوسطه اول در ناحیه ۱ همدان، واقع در خیابان باباطاهر، پشت مسجد میرزا داوود و مدرسه ابتدایی پسرانه در ناحیه ۲ همدان، واقع در شهرک مدنی فاز ۳ است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۳۳ مدرسه شاهد در سطح استان در حال فعالیت است که شامل ۱۷ مدرسه دخترانه، ۱۶ مدرسه پسرانه و ۴ مدرسه ایثارگران در سطح استان است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: با پوشش حدودا ۱۰ هزار دانش‌آموز شاهد، ایثارگر و کسانی که شایسته تحصیل در این مدارس هستند، امروز شاهد موفقیت این بخش از جامعه دانش آموزی هستیم.

وی با اشاره به این که مدارس شاهد کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یک منطقه و شهر هستند، افزود: مدارس شاهد در وهله اول برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و در وهله دوم برای دانش آموزان با شرایط خاص راه اندازی شده است.

نقوی گفت: واحدهای مختلف مدارس شاهد، در سراسر کشور در سه مقطع تحصیلی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم از میان داوطلبان واجد شرایط سهمیه آزاد و ایثارگران، دانش آموز می پذیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ثبت نام مدارس شاهد، پایه اول ابتدایی از اول خرداد، پایه هفتم از ۲۱ خرداد تا ۱۰ تیرماه و پایه دهم از ۱ تیرماه تا ۲۰ تیرماه و همچنین ثبت نام پایه‌های میانی در هر سه دوره تحصیلی از تاریخ اول تا دهم مرداد ماه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: خانواده محترم و معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و سایر افراد متقاضی ثبت نام در مدارس شاهد می توانند در سامانه my.medu.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات