سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: امام خمینی (ره) ثابت کردند که اسلام زنده است و می‌تواند مبنای نظامی اجتماعی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۱۸۹۳۳
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، علی‌رضا عزالدین، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان صبح امروز در نشستی با اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان که با موضوع دانشگاه امروز و تعالیم امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه خطیر و والای دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه‌ها از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراکزی هستند که نقشی عمده در استقلال یا وابستگی کشور دارند.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) سیاستمداری عارف، شخصیتی برجسته و مظهر وحدت و یگانگی مسلمانان جهان بود و بی‌شک میراثی جاودان و ماندگار باقی گذاشت.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: امام خمینی (ره) ثابت کرد که اسلام زنده است و می‌تواند مبنای نظامی اجتماعی قرار گیرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) جایگاه خطیر دانشگاه و رسالت دانشگاهیان را مهم می‌دانست و می‌فرمود دانشجویان با تزکیه نفس و تقویت ایمان خویش به بیداری و آگاه‌سازی ملت‌ها بپردازند.

عزالدین گفت: دانشگاه مسؤولیت تربیت متخصصان متعهدی را دارد که بتوانند با عنصر «علم و آگاهی» در مناسبات فعلی و ‌ آینده جهان نقش‌آفرین باشند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان جمله حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مرکز سعادت و مقابل شقاوت یک ملت است، بیان کرد: این فراز از سخنان ایشان به‌خوبی اهمیت و جایگاه والای دانشگاه را نشان می‌دهد.

عزالدین گفت: متناسب با این جایگاه، حضرت امام رسالت و وظایفی را برای دانشگاه بیان می‌کنند که شامل انسان‌سازی، قطع وابستگی و استقلال کشور و حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ یادآور به بار نشستن درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران است و نقطه عطفی در آغاز انقلاب به شمار می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها