خبرهای داغ:
طی مراسمی با حضور مسئولان، از زحمات حجت الاسلام محمد عباس زاده تقدیر و بهروز پرنیان به عنوان رئیس جدیددفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان فارس معرفی شد.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۲۱
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از روابط عمومی دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان فارس، رئیس جدید این دفتر طی مراسمی با حضور مسئولان استانی معرفی و از خدمات حجت الاسلام محمد عباس زاده تقدیر مدیرکل سابق تقدیر شد.

بهروز پرنیان رئیس جدید دفتر نظارت شورای نگهبان استان فارس در این مراسم گفت: اهمیت شورای نگهبان در وصایای امام راحل(ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب بسیار قابل محسوس است بنابراین در حفظ و حرمت جایگاه شورای نگهبان قصور نخواهیم داشت و به انجام وظایف این نهاد مقدس روز به روز پایبند هستیم.

وی ادامه داد: در انجام وظایف و مسئولیت ها و خصوصا صیانت از رای مردم که به تعبیر مقام معظم رهبری حق الناس است، کوتاهی نخواهیم داشت و با اجرای دقیق قانون برای جلب اعتماد عموم مردم تلاش می‌کنیم.
پرنیان، چگونگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با آرمان‌های اصلی استقلال و آزادی با رنج فراوان به دست آمده بنابراین «حق نظام» این است که مسئولان باتوجه به فرصت خدمتی که به آنها اعطا شده، پاسداشت ارزش های نظام و خون شهیدان در دوران مسئولیت خود باشند.

وی با اشاره به فعالیت 12 هزار نیروی ناظر آموزش دیده در استان فارس، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همراهی بسیار خوب ارکان‌های مدیریتی استان انتخاباتی سالم و بی نظیر با مشارکت حداکثری مردم رخ دهد.
رئیس جدید دفتر نظارت شورای نگهبان استان فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد: نماز اول وقت و غیبت نکردن دو توصیه آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان به تمامی ناظران است تا بتوانند با حفظ ارتباط خود با خداوند متعال و دوری از محرمات در انجام وظایف خود به خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام محمد عباس زاده جهرمی رئیس سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان فارس هم در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر در ایام انتخابات پرداخت و گفت: با زحمات و تلاش‌های ناظران و کارکنان این نهاد، در انتخابات گذشته رصد و بازخورد گیری به صورت ویژه در دفتر فارس پیگیری شد.

وی ادامه داد: شورای عالی نظارت استان فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیران ارشد اجرایی شکل گرفت که موضوع پیگیری مسائل مربوط به انتخابات از جمله تخلفات و ضعف‌های انتخاباتی را در دستور کار خود قرار داد و توانست در این موضوع نقش موثری را ایفا کند.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه مسائل مرتبط با انتخابات در این شورای عالی مطرح می‌شد که می‌تواند الگوی دیگر دفاتر قرار گیرد، تاکید کرد: دغدغه مشارکت مورد توجه این شورای عالی بود که در نهایت پس از ارائه طرح استان به کشور، استانداری فارس الگوی تقویت مشارکت شد که امیدواریم این کار ادامه پیدا کند.

رئیس سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان فارس با اشاره به تغییر رویکرد در بدنه دفاتر نظارت شهرستان‌ها، اظهار کرد: در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم، بیش از 50 درصد مسئولین دفاتر شهرستان‌ها تغییر پیدا کردند و از جوانان مومن و متدین در این مسندها استفاده شد تا شاهد شکوفایی در بدنه شبکه نظارتی انتخابات استان فارس باشیم.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس هم در ادامه مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان فارس، گفت: نظارت شورای نگهبان بر قوانین مصوب مجلس کارگشا بوده و اگر نهادی همچون شورای نگهبان در صدر مشروطه وجود داشت شاید سرانجام شیخ فضل الله نوری که از طرفداران مشروطه بود، به اعدام ختم نمی‌شد.

ایمانیه ادامه داد: بسیاری از نهادها نظیر شورای نگهبان، سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی(ره)، حساب 100 امام و بنیادها تدابیر و یادگارهای ارشمند معمار انقلاب اسلامی بود که اکنون شاهد نقش آفرینی موثر آن ها در جامعه هستیم.

استاندار فارس برگزاری انتخابات را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: در چهار حوزه مربوط به انتخابات که رهبر انقلاب بر آن تاکید کردند، نقش شورای نگهبان مخصوصا بی بدیل است.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: در مجموعه مدیریتی استان فارس با حضور در کنار دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا انتخابات با بهترین وجه برگزار شود.

وی با بیان اینکه مردمان دیار فارس، هوشیار و با معنویت هستند، گفت: امیدواریم با حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، پیشرفت روز افزون کشور با انتخاب نمایندگانی انقلابی، متخصص و ولایت‌مدار باشیم.

ایمانیه از راه اندازی ستاد افزایش مشارکت در انتخابات در استان فارس خبر داد و اظهار کرد: به تدریج راه اندازی این ستاد مورد الگوبرداری سایر استان ها قرار گرفته تا بتوانیم به منویات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان فارس با بیان اینکه مثل تمامی صحنه هایی که ملت ایران پیروز شده در انتخابات پیش رو نیز با تلاش دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شاهد سربلندی ایران قوی باشیم.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دوره ای ورزیدگی از خدمتگذاران نظام شروع شده است، گفت: فعالیت سلیقه ای کار خوبی نیست و اقدامات ضابطه مند متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب در دفتر نظارت استان فارس شروع شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه فارس شروع کننده بسیاری از اقدامات بوده است، اظهار کرد: در کنار ادامه فعالیت‌های قانون مند، فعالیت‌های ضابطه مند ایجاد شود تا نظام اسلامی در گام دوم انقلاب پیش برود.

وی با بیان اینکه هماهنگی و همراهی در فضای مدیریتی استان به وجود آمده که زمینه حرکت فارس به عنوان پیشران اهداف نظام است، تاکید کرد: این فرصت گران‌بها از سمت مسئولان کشوری حمایت شود تا زمینه لازم برای پیشرفت و پیشران شدن استان فارس در تمامی ابعاد فراهم گردد که انتخابات پیش رو نیز می تواند مصداق این جریان ارزشمند باشد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها