خبرهای داغ:
تبریز- با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری در آذربایجان شرقی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۱۹
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح این واحد‌ها با اشاره به طرح‌های متعددی که در سفر به آذربایجان شرقی از جمله راه‌آهن بستان آباد_ خاوران افتتاح شد اظهار کرد: این طرح ها به ویژه در حوزه تکمیل کریدور‌های حمل‌ونقلی دارای اثرات مهم اقتصادی برای آینده کشور است.

بذرپاش در ادامه به افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن و دشواری‌های روند ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: در این مسیر بزرگ مشکلات و چالش‌های زیادی از جمله تامین زمین، تامین منابع مالی برای ساخت، خدمات زیربنایی، عملیات ساخت و تسهیلات بانکی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه برای ساخت مسکن و تامین خانه برای مردم دارد افزود: در کل برای مساکن مهر در سال‌های گذشته ۸ هزار هکتار زمین تامین شد اما تا امروز بیش از ۳۲ هزار هکتار یعنی چهار برابر مسکن مهر زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین باید طرح هادی اصلاح شود تا احتکار زمین در روستا‌ها نیز از بین برود.

 بذرپاش بافت‌های فرسوده را از دیگر هدف‌گذاری‌ها برای تامین مسکن و یکی از بهترین روش‌ها در این بخش دانست و گفت: با بسته ۱۹ بندی ابلاغ شده در این حوزه نوسازی بافت فرسوده و تامین مسکن در این بافت سرعت گرفت تا جایی که ۳۰۰ درصد رشد صدور پروانه در شهر تهران در ۲ ماهه نخست امسال را به دنبال داشت.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به موضوع خودمالکی و تامین زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی و یک طبقه اشاره کرد و گفت: تاکید بر ساخت خانه‌های ویلایی برای زندگی ایرانی‌تر، اسلامی‌تر و سازگار با فرهنگ ملی برای هموطنان است.

وی اعلام کرد: ۴۰۰ هزار متقاضی زمین برای ساخت خانه ویلایی تا پایان سال دریافت خواهند کرد.

 بذرپاش محور بعدی را تکمیل مسکن‌های مهر دانست و افزود: تا پایان سال بیش از ۷۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرده و تحویل مردم خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی سیاست دیگر در نهضت ملی مسکن را شهرک سازی دانست و گفت: ساخت شهرک در ۵۰ نقطه از کشور هدفگذاری شده است و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود در این فرایند مشارکت کنند.

وی ادامه داد: ۲۷ شهر ساحلی در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس طراحی شده است تا همه استان‌های فاقد ساحل نیز با استان‌های ساحلی هم پیوندی داشته باشند و از اقتصاد دریا بهره‌مند شوند.

 بذرپاش گفت: تولید یک میلیون مسکن در سال نیاز کشور است که با قوت برای تحقق این امر تلاش می‌کنیم و در حوزه کنترل بازار مسکن نیز اقداماتی انجام شده و در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی دستور ساخت مرکز درمانی در شهر سهند را صادر کرد و گفت: با کمک صندوق ملی مسکن هم منابع برای احداث تامین شود و هم زمین مورد نیاز آمده سازی شود.

وی تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین نیاز‌ها در خدمات روبنایی شهر‌های جدید مجموعه درمانی است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: هشت مدرسه نیز ظرف مدت یک تا یک سال و نیم آینده در شهر جدید سهند احداث می‌شود تا مجموع تعداد مدارس این شهر به ۱۶ باب برسد.

هم اکنون ۷۶ هزار و ۴۲۴ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در حال ساخت است و عملیات ساخت این واحد‌ها بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها