مسئول کتابخانه‌های فراهان

ارائه خدمات فرهنگی آموزشی در کتابخانه فراهان/برای نهادینه کردن شوق مطالعه از کودکی تدبیر کنیم

مسئول کتابخانه‌های شهرستان فراهان گفت: مسئولان، خانواده‌ها، مدارس و هر نهاد مسئول و متولی که می‌تواند، برای نهادینه کردن شوق و لذت مطالعه از دوران کودکی؛ باید چاره اندیشی کرد.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۲۶
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

محمد سردارپور مسئول کتابخانه‌های شهرستان فراهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فراهان گفت: کتابخانه ولایت شامل چندین بخش مختلف است؛ بخش کلیات، فلسفه و روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم علمی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، زبان و علوم خاص است.
وی افزود: یک بخش مجزا هم در محیط کتابخانه برای مطالعات درسی در نظر گرفته شده که بخش کودکان و نوجوانان از این بخش استفاده می‌کنند‌.
مسئول کتابخانه‌های شهرستان فراهان تصریح کرد: اغلب کتاب‌هایی که بیشتر مورد علاقه مردم فراهان قرار گرفته است؛ داستان‌های تاریخی، ادبیات، رمان و دفاع مقدس است که تقاضای بیشتری نسبت به دیگر کتاب‌ها دارد.
سردارپور گفت: در سال‌های اخیر خدمات ارزشمند مشاوره‌ای به ویژه در برگزاری همایش‌ها و سمینارهای موفقیت در کنکور و همچنین اجرای انتخاب رشته برای کنکوری‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات مختلف کتابخانه شهرستان، بیان کرد: آشنایی با شیوه‌های مطالعه و یادگیری، کاهش اضطراب، تمرکز حواس، تقویت حافظه، برنامه‌ریزی، تنظیم وقت و افزایش اعتماد به نفس در این کتابخانه ارائه می‌شود.
مسئول کتابخانه‌های شهرستان فراهان گفت: در برهه‌های زمانی خاص مسابقات فرهنگی و کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی که معمولا با استقبال خوبی همراه است، در این مکان برگزار می‌شود.
سردارپور در ادامه با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی در حال برگزاری در سطح کشور است که فراهان به دلیل پیشینه علمی و مشاهیری که از گذشته تا به حال در خود دارد، توجه ویژه‌ای به این امر داشته است.

وی به برگزاری کلاس‌های تابستانی در این کتابخانه اشاره و تصریح کرد: ما برای تابستان کارگاه آموزشی تفرشی‌دوزی که ویژه بانوان است در نظر گرفته‌ایم که از هفته آینده کلاس‌ها برقرار می‌شود.
مسئول کتابخانه‌های شهرستان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: مسئولان، خانواده‌ها، مدارس و هر نهاد مسئول و متولی که می‌تواند، برای نهادینه کردن شوق و لذت مطالعه از دوران کودکی، باید چاره‌اندیشی کرد.
سردارپور خاطر‌نشان کرد: کتابخانه برای بسیجیان و دانش‌آموزان فعال کتابخانه رایگان است که این به نوعی در هدایت نسل جدید به فرهنگ مطالعه کتاب نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات