خبرهای داغ:
مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين گفت: در نخستين جلسه هيئت حل اختلاف و داوري نه هكتار از اراضي راكد شهرك هاي صنعتي منجر به فسخ قرارداد شده است.
کد خبر: ۹۵۱۹۲۳۶
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

 

قزوین_ به گزارش بسیج، رضا صفاری، با اعلام اين مطلب افزود: در راستای فعال سازی و آزاد سازي قراردادهای واگذاری صنعتی و حق بهره برداری راكد اولين جلسه هيئت حل اختلاف و داوري با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ایران برگزار شده در مجموع 16 پرونده قرارداد واگذاری راكد و نیمه فعال مورد بررسي حقوقی قرار گرفته كه دو قرارداد منجر به فسخ و آزادسازي اراضي صنعتي شده كه در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار خواهد شد.

وي با اشاره به مهلت اعطا شده به سرمايه گذاران اظهار داشت: پنج سرمايه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که زمان مقرر آنها برای ساخت و اجرای طرح‌های تولیدی خود به پایان رسیده بود، برای اجرای تعهدات قراردادیشان در اراضی واگذار شده مهلت دوباره گرفتند و اين سرمایه گذاران با ارایه دلایل خود در عدم اقدام برای اجرا و احداث واحدهای تولیدی مورد نظر، درخواست مهلت دوباره برای اجرای طرح های خود را داشتند.

رئيس هيئت مديره شركت شهركهاي صنعتي قزوين يادآور شد: در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته شده و قراردادهای منعقد شده آنان با اين شركت فسخ می شود.

رضا صفاري با اشاره به آزاد سازي اراضي فسخ شده در سال گذشته گفت: از ۷۸ پرونده بررسي شده، ۲۰مورد به فسخ قطعی منجر شده و ۱۶۹هكتار از اراضي راکد صنعتی شهرکهای تقاضامحور آزادسازی شده و در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار و یا در مرحله واگذاری می باشد كه اين ميزان مساحت فسخ شده نسبت به دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. 

مدير عامل شركت شهرک های صنعتی استان در پايان افزود: در سال مهار تورم و رشد توليد و در راستاي فعالسازي قراردادهاي راكد و تاكيد بر آزاد سازي اراضي خلع يد شده و واگذاري آن به سرمايه گذاران جديد و احياء واحدهاي توليدي و طرحهاي صنعتي راكد تا پايان سالجاري برگزاري پنج جلسه هيئت حل اختلاف و داوري با بررسي و رسيدگي 77 پرونده قرارداد راكد در دستور كار اين شركت قرار دارد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها