خبرهای داغ:
بانوی بسیجی نخبه قرآنی با بیان این نکته که انس با قرآن باعث موفقیتم در زندگی شده است، گفت: امروز موضوعات فرهنگی دغدغه مهم رهبر انقلاب است. لذا مسوولان با حمایت از فضاهای قرآنی که بسیار مورد توجه نونهالان و نوجوانان است، زمینه را برای پرورش استعدادهای قرآنی جهت ایجاد یک جامعه قرآنی مستحکم فراهم نمایند
کد خبر: ۹۵۱۹۲۷۰
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

 

قزوین_ به گزارش بسیج، تاریخ هر کشوری نمادی است از پیشینه فرهنگ و تمدن آن ملت و فرهنگ هیچ ملتی بریده و جدای از تاریخ سازان و انسانهای الهی و نخبگان آن نیست. لذا زمانی به افق های روشن توسعه فرهنگی می توان دست یافت که با برنامه ای جامع، نسلها به ویژه نخبگان را که تاریخ تمدن را رقم می زنند؛ به شکل هدفمند تربیت نمود و در این مسیر بهترین نوع تربیت، تربیت دینی است که انسان ساز بوده و بنیان فرهنگی مستحکم را پایه ریزی می کند.

حضور زنان در اجتماع از مسائل مهم و از موضوعات قابل بررسی و پژوهش است, زیرا حضور در اجتماع از یک نیاز فطری انسان سرچشمه می گیرد. از همین رو, قرآن کریم طی آیات مختلف این نیاز فطری را پاسخ داده و حضور اجتماعی زنان را به رسمیت شناخته و در این زمینه همه مسائل اجتماعی مربوط به آن ها را با معرفی زنان الگو بیان کرده است.  

زنانی که تبیین عملکرد آنها به خوبی می تواند مولفه ها و آداب اجتماعی زنان را در ابعاد گوناگون به طور دقیق و مطلوب مشخص کند.

 یکی از زمینه های حضور اجتماعی زنان، فعالیت در عرصه قرآنی است. بانوان نخبه قرآنی نقش مهمی در پرورش نسل قرآنی و ایجاد جامعه قرآنی دارند. در همین زمینه، عفت اصغری یکی از بانوان نخبه قرآنی در شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن معرفی خود به بیان دغدغه ها، پیشرفت ها و موفقیت های خود پرداخته است که از نظر می گذرد. 

خود را معرفی و فعالیت خود را در بسیج بیان کنید؟ 

عفت اصغری هستم، مربی قرآن، دارای مدرک قرآنی و مجوز خانه قرآنی از سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، فرمانده پایگاه بسیج خواهران ریحانه النبی(س) حوزه یاس نبی(س) شهر بیدستان.

در خصوص چگونگی یادگیری قرآن کریم بفرمایید؟

یادگیری قرآن را درسال ۱۳۸۳ در دوره تربیت مربی قرآن کریم که به مدت ۲ سال در سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد گذراندم و توفیقات خوبی در این زمینه کسب کردم.

در خصوص الگو و اساتید موثر در راه آموزش و حفظ قرآن بفرمایید.

الگوی بنده خانم خویینی و خانم اصفهانی استادان بزرگواری بودند که درس های عملی خوبی در زمینه قرآن و اخلاق از آنها آموختم و در کنار این دو بزرگوار توانستم این دوره را با موفقیت

بگذرانم.

چه موفقیت‌های قرآنی کسب کرده اید؟

دراین زمینه توانستم گواهی پایان دوره آموزش قرائت قران کریم درسطح یک و دو را بگذرانم وهمچنین دوره تربیت معلم (تجوید و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و ودوره تخصصی تربیت معلم قرآن کریم) را کسب نمایم. همچنین درسال ۹۳ بنده در مسابقات قرآنی فجر انقلاب توانستم درحفظ جزء ۳۰ قرآن کریم مقام اول استانی را کسب کنم. 

همچنین شاگردان بنده موفقیت های خوبی در زمینه قرآن کسب کردند که برای نمونه در سال ۱۴۰۱ سه نفر از قرآن اموزان در مسابقات عترت و قرآن بسیج بعنوان نفرات اول به مرحله استانی رفتند و یکی از قرآن اموزان نیز به مرحله کشوری راه یافتند. در لیگ قرآنی نیز ۱۰ نفر از قرآن آموزان شرکت کردند که یکی از این عزیزان مقام سوم استانی را کسب کرد.

چه سختی خطاب به مسئولان دارید؟

 بودجه کافی برای برنامه های قرآنی در اختیار ما قرار بدهند تا ما بتوانیم

در زمینه قران، جوانان و نوجوانان کشورمان را به این مسیر دعوت کنیم. امروز موضوعات فرهنگی دغدغه مهم رهبر انقلاب و جامعه اسلامی است. لذا مسوولان با حمایت از فضاهای قرآنی که بسیار مورد توجه نونهالان و نوجوانان است، زمینه را برای پرورش استعدادهای قرآنی جهت ایجاد یک جامعه قرآنی مستحکم فراهم نمایند. 

چه برنامه‌هایی برای آینده دارید؟ 

 

آنچه برای آن برنامه ریزی کرده ام، فراگیری کلام الله مجید در سطوح بالاتر برای پرورش حافظان بیشتر به جامعه است. 

حرف پایانی:

از خداوند متعال برای این سعادت بزرگ که مرا یاری کرد تا در مسیر حق و قرآن قدم گذارم، بسیار سپاسگزارم و از او می خواهم که توفیق خدمت را برای من فراهم نماید.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها