خبرهای داغ:
کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان موفق به کسب رتبه برتر در حوزه حمایت و سلامت خانواده در بین ۳۰ استان کشور شد.
کد خبر: ۹۵۱۹۲۸۶
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان موفق شد در بین ۳۰ استان کشور رتبه برتر در حوزه حمایت و سلامت خانواده را کسب کند.

 

محمدرضا علی‌پور خدادادی با اشاره به خدمات کمیته امداد از معیشت خانواده‌های تحت حمایت گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمک‌معیشت به بیش از ۱۲۱ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان پرداخت شد.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان اظهار کرد: حمایت از خانواده‌های تحت حمایت در سرفصل‌های مختلف از جمله پرداخت کمک معیشت ماهیانه، پرداخت کمک هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، کمک به تأمین تجهیزات پزشکی بیماران خاص، صعب‌العلاج و زمین‌گیر، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال، پرداخت حق بیمه خانوار‌های زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر، کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال و ماداران باردار و شیرده، کمک به تأمین لوازم ضروری زندگی، کمک به تامین ودیعه و اجاره مسکن، کمک‌های موردی و معیشتی، کمک به امر ازدواج از طریق تأمین کالا‌های اساسی جهیزیه، خدمات کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار، خدمات به خانواده‌های پرنوزاد در زمینه معیشت، درمان، مسکن و اشتغال این خانواده‌ها، تسهیلات قرض الحسنه شامل کارگشایی، درمان و ودیعه مسکن و ... صورت می‌پذیرد.

 

علی‌پور خدادادی گفت: کمیته امداد خوزستان برای کمک و یاری رساندن به نیازمندان، علاوه بر پرداخت کمک معیشت، خدمات حمایتی، حقوقی، درمانی، فرهنگی، آموزشی، مشاوره، تحصیلی، مسکن، جهیزیه و ازدواج، تسهیلات قرض الحسنه و اشتغال زایی را نیز متناسب با نیاز به ایشان ارائه می‌کند تا گره گشای امور آنان باشد.

 

وی گفت: ۱۳۰ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر تحت حمایت امداد امام خمینی (ره) خوزستان قرار دارند که مبتنی بر نیاز از یک تا همه خدمات این نهاد را دریافت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها