خبرهای داغ:
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بر پیگیری موضوع تخصیص رایگان GPS به شناور‌های حامل سوخت به منظور کنترل و کاهش قاچاق سوخت تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۱۹۳۳۹
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علیرضا باوی در کارگروه پیشگیری از جرائم اقتصادی خوزستان گفت: بتوجه به اینکه نصب GPS (سامانه تعیین موقعیت مکانی) در شناور‌ها برای کنترل و کاهش قاچاق سوخت موثر است، موضوع تخصیص رایگان GPS برای شناور‌های حامل سوخت باید از سوی شرکت نفت در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا دستیابی به نتیجه، بررسی و پیگیری شود.

 

وی مبارزه با قاچاق کالا را یکی از مؤلفه‌های مهم رشد تولید برشمرد و افزود: برای حمایت از تولید باید همه تلاش‌ها در جلوگیری از ورود کالای مشابه (قاچاق) به‌کار گرفته شود.

 

باوی بر نصب و راه‌اندازی سامانه xray (تصویربرداری) کامیونی در مبادی ورودی کالا به استان خوزستان تاکید کرد و ادامه داد: شهرستان‌هایی که بیشترین ورودی کالا‌های وارداتی را دارند باید در اولویت قرار گیرند.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان خواستار تعامل و همکاری بیشتر مسئولان اجرایی در کنترل و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز شد و اضافه کرد: ارتقای سطح آگاهی مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و رفع ابهام از قوانین موجود با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب، ضروری است.

 

خوزستان با داشتن ۲ مرز زمینی و ۷ بندر تجاری یکی از استان‌های راهبردی واردات و صادرات کالا در کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها