خبرهای داغ:
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

اجرای ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه غدیر در آذربایجان‌شرقی

تبریز- دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ایام عید غدیر بیش از ۳۰ عنوان برنامه در استان اجرا می‌شود، گفت: موضوع غدیر به قدری مهم است که در قرآن نیز به آن تاکید و توصیه شده است.
کد خبر: ۹۵۱۹۷۳۵
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و شهدای گرانقدر هفتم تیر، اضافه کرد: راه‌اندازی پویش مردمی در فضای مجازی، مسابقه کتابخوانی و خطبه غدیر، اطعام غدیر، برگزاری جشن در مساجد و حسینیه‌ها، توزیع نان رایگان و تجمع و پیاده روی غدیریون در این دهه را از جمله برنامه‌هایی دهه غدیر در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد.

وی با بیان این‌که واقعه غدیر یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین فرازهای تاریخ اسلام و بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است، افزود: در تاریخ اسلام واقعه‌ای به عظمت غدیر وجود ندارد که مکمل طریق انبیای الهی باشد.

حجت‌الاسلام کاملی‌فر، با تاکید بر این‌که غدیر نقشه راهی برای جهان اسلام و بشریت است، اظهار کرد: غدیر، تدبیری برای هدایت نسل‌های آینده بشری بوده و از هر مناسبتی مهم‌تر و واجب‌تر است، چراکه نبی مکرم اسلام(ص) در غدیر فقط ولایت و امامت حضرت علی(ع) را تبیین و معرفی نکرد، بلکه تکلیف ولایت و اوصیای خود را تا قیامت روشن ساخت.

دبیر بین‌المللی بنیاد غدیر در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: برای تبیین، تبلیغ و ترویج غدیر و فلسفه آن هرچه سرمایه‌گذاری شود جا داشته و اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه ریالی اعتبار و نیروی موظف دولتی در بنیاد وجود ندارد و همه به صورت قربت الی الله در این بنیاد کار می‌کنند، ادامه داد: برنامه‌های این بنیاد برای گرامیداشت دهه امامت، در سه عنوان سیاست‌های کلی، محتوایی و برنامه‌های اجرایی برگزار می‌شود که در مقوله سیاست‌های کلی، هدایت محتوایی، ایجاد انگیزه در بین مردم، شکوفاسازی استعدادهای غدیری، فرهنگ سازی و اقدامات زیربنایی و حضور فعال در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاملی‌فر ادامه داد: در مقوله سیاست‌های محتوایی نیز توجه به گام دوم انقلاب، تبیین غدیر، توجه به بعد حکومتی غدیر؛ تقویت نهضت نرم افزاری، مقابله با تهاجم فرهنگی علیه غدیر، ترویج نهج البلاغه و برگزاری همایش‌های مختلف مد نظر این بنیاد است.

وی گفت: جریان سازی تبلیغی و گسترش فرهنگ غدیر، ارتقا سطح معرفتی جامعه، تولید ادبیات علمی مرتبط با غدیر، ترویج آداب غدیر و ایجاد شور غدیری و استفاده از ظرفیت هنر برای تحقق هدف یاد شده از برنامه‌هایی است که برای دستیابی به اهدافد ترسیمی در استان اجرا می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار