خبرهای داغ:
نیکزاد:

تاکنون ۱۳۱ هزار واحد به متقاضیان مسکن تحویل دادیم

همدان-رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۲۱ هزار واحد شهری و روستایی شروع کرده‌ایم که ۱۳۱ هزار واحد را تحویل دادیم.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۸۳
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اکبر نیکزاد در شورای مسکن استان همدان که همراه با آئین آغاز عملیات احداث  ۱۱۰۰۰ واحد مسکونی که در شهرک پرواز برگزار شد، اظهار کرد: نهضت ملی مسکن قانون مجلس است که بر اساس آن باید سالیانه یک میلیون مسکن ساخته شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور تأکید ویژه بر اجرای این قانون دارد، ادامه داد: ایشان با حرارت این موضوع را پیگیری می‌کنند و ماهانه با حضور وزرای مربوطه، استانداران و شورای مسکن استان‌ها جلسه می‌گذارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه اعتقاد قلبی رئیس جمهور این است که مسکن نباید دغدغه خانواده‌ها باشد، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب باید سالیانه ۴۰۰ هزار واحد اسلامی احداث کند که  ۲۰۰ هزار واحد آن در روستا و ۲۰۰ هزار واحد در شهرها احداث شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۴۲۱ هزار واحد شهری و روستایی شروع کرده‌ایم که ۱۳۱ هزار واحد را تحویل دادیم، افزود: از ۲۹۰ هزار واحد ۱۵۰ هزار واحد آن در روستاها و ۱۴۰ هزار واحد آن در شهرها با محوریت مردم در دست ساخت است.

نیکزاد با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که کار ساخت یک میلیون مسکن در سال انجام‌پذیر است، گفت: توان فنی، نیروی انسانی و امکانات آن در کشور وجود دارد و گره نهضت ملی مسکن روز به روز در حال باز شدن است.

وی با بیان اینکه استان همدان در مسکن روستا و شهر بسیار فعالیت خوبی دارند اما در بحث شهر همدان لازم بود که اقدام انقلابی انجام شود، یادآور شد: استاندار همدان دو ماه پیش زمین کوی پرواز را برای تأمین مسکن مردم اختصاص دادند و طی دو تا سه روز بعد از آن عملیات نقشه‌برداری انجام و در طراحی آن مشاورین بنیاد مسکن ورود کردند و که در حدود دو هفته انجام شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نقاط ضعف طرح طی سه روز برطرف و دو فوریت انجام شد، مطرح کرد: طراحی سایت به صورت بسیار فاخر تهیه شد و در شواری عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید که در آن کاربری عمومی مورد نیاز اعم از آموزشی، درمانی، فضای سبز و‌‌‌‌...  به متراژ مورد نیاز حتی بالاتر از اندازه استاندارد دیده شده و به مسائل مهم نورگیری، راحتی تردد، انباری، شبکه مادر و تقاطع و تردد توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه همیشه بر این تاکید می‌شد که ما که خود را به عنوان ساکنان این شهرک بدانیم باید از زندگی خودمان لذت ببریم یعنی کاربری‌های عمومی باید به اندازه استانداردهای لازم تامین شده باشد، تأکید کرد: واحد مسکونی طراحی شده باید استاندارد لازم را داشته باشد که با تمام توان برنامه‌ریزی و انجام شد.

نیکزاد با بیان به اینکه با هماهنگی انجام شده با مبالغی که مردم پرداخت کرده بودند میلگردها تهیه شد، تصریح کرد: ۳۰ درصد میلگرد مورد نیاز به منطقه وارد و تخلیه شده که طی این چند روز دو فنداسیون اجرا شده و بتن ریزی آن به زودی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ما تأکید داریم که در بحث هزینه‌ها باید مراقبت کامل انجام دهیم، ادامه داد: تأکید بر این بوده هزینه‌‌ها را بی حساب افزایش ندهیم تا مردم در تامین مبالغ ساخت به مشکل برنخورند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در اجرای پروژه تاکید بنیاد مسکن بر این است که از توان پیمانکاران خصوصی در نظر گرفته شود و پیمانکاران بومی در اولویت باشند.

وی با اشاره به اینکه  قرار است در بحث تامین بتن و تامین تیرچه و بلوک شرکت بنیاد بتن بنیاد مسکن ورود پیدا کنند که مشکلی نداشته باشیم، عنوان کرد: این شهرک به عنوان یک شهرک بسیار فاخر ایجاد خواهد شد.

نیکزاد با بیان اینکه از شورای شهر، شهردار و نظام مهندسی استان ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم، مطرح کرد: با توجه به این که این شهرک در مجاورت فرودگاه همدان است و کوی پرواز نامگذاری شده به طور قطع در نامگذاری میادین و معابر این شهرک و ایجاد شبکه معابر دقت شود.

وی بیان کرد: طبق تفاهم نامه با بهزیستی و کمیته امداد کشور منعقد شده ۱۰ درصد واحدهای مسکونی این واحدها برای خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده که برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض دیده شده و مبلغ وام آن ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در طراحی این شهرک به شکلی طراحی شده که بتوانیم فاز دوم زمین را الحاق کنیم و بقیه افراد هم در ادامه پروژه اسکان داده شوند و دغدغه مسکن خانواده‌ها رفع شود، بیان کرد: بر حسب وظیفه در هفته دو استان را بازدید می‌کنم انصافا در این دو ماه اقدامات به صورت‌ شبانه روزی در استان همدان انجام شده، یک کار ویژه و انقلابی که از استان شهید پرور همدان نیز غیر از این انتظار نداشتیم.

وی با بیان اینکه ظرف ۲۴ ماه این پرژه تحویل داده خواهد شد که کار سنگینی است و از حساب ۱۰۰ امام همین انتظار می‌رود که کار سنگین را به راحتی انجام دهد، گفت: آماده‌سازی این شهرک را ماشین‌ آلات بنیاد مسکن به خوبی انجام می‌دهند و گره خاصی در این پروژه وجود ندارد.

نیکزاد با اشاره به اینکه در قانون بودجه آمده که در آماده‌سازی و خدمات روبنایی ورود پیدا کنیم و کارکرد ماشین آلات را در قالب زمین و وجه نقد را از راه و شهر سازی دریافت کنیم، گفت: تأکید کرده ام که برای طراحی ساختمان فاخر تجاری اقدام شود و کاربری‌های عمومی مانند مدرسه و فضای سبز هم همزمان با پروژه‌‎ها ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در این شهرک شرکت آب و فاضلاب مشغول هستند و برای زیرساخت‌‌های دیگر چون برق و گاز و ... نیز هماهنگی انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خاتمه با بیان اینکه مردم همدان همیشه مدافع انقلاب بوده اند، ابراز کرد: ارائه این خدمات به مردم باعث افتخار ما است.

 

خبرنگار: راضیه حاجیلویی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار